Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Atatürk İlkeleri 2

Dersin Kodu : AI 222

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. M.FATİH CİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye’nin yakın tarihi hakkında genel bilgi sahibi olacaklar Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş felsefesi ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklar Yirminci yüzyıl önemli gelişmeleri ve günümüzü etkileyen belirleyici gelişmeler hakkında genel kültüre kavuşacaklar yaşadıkları dönemi hazırlayan şartlar hakkında genel bilgiye sahip olacaklar Türkiye’de demokrasinin gelişimi hakkında gerekli birikime sahip olacaklar Günümüz Türkiye’sinin uluslararası sorunları ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olacaklar Geçmişi ve bugünü karşılaştırma yeteneğine sahip olacaklar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temelde Modern Türkiye´nin doğuşu ve gelişiminin öğretilmesini esas alan dersin amacı: Atatürkçü Düşünce Sistemi, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi hakkında ve Türkiye ile Atatürkçü Düşünce Sistemi´nin uygulamalarına yönelik tehditler konusunda doğru bilgiler vermek; Türk gençliğini ülkesi, milleti ve devletiyle bölünmez bir bütünlük içinde Atatürkçü Düşünce Sistemi doğrultusunda yetiştirmek, güçlendirmek ve milli hedefler etrafında birleştirmek; akılcı, çağdaş, onurlu, çalışkan, yurt ve millet sevgisiyle dolu, hoşgörü ve insancıl fikirlerden oluşan bir kişiliğe sahip bireyler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği : Cumhuriyetin ilanı ve siyasal sosyal kültürel inkılaplar ekonomik atılımlar Lozan Barış Antlaşmasının çözüme ulaştıramadığı sorunlar ve bunların sonuçlandırılması Yeni düzene karşı hareketler Çok partili hayat denemeleri ve sonuçları Atatürk dönemi Türk Dış Polikası İnönü dönemi ve İkinci Dünya Savaşı yılları Türkiyenin çok partili hayata geçişi Demokrat Parti dönemi ve sonrası Atatürkçülük ve Atatürk İlkeleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fakülte Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Türk inkılabının stratejisi Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Siyasal alanda inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Çok partili hayata geçiş denemeleri Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Hukuk alanında inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Eğitim ve kültür alanında inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Ekonomik alanda inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Sosyal ve sağlık alanında inkılaplar Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Arasınav Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Atatürk dönemi Türk dış politikası I (1923 1930 ) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Atatürk dönemi Türk dış politikası II Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Atatürk ilkeleri I cumhuriyetçilik, Milliyetçilik, Halkçılık Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Atatürk ilkeleri II Laiklik, devletçilik, İnkılapçılık Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası (1938-1960) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Atatürk Sonrası Türkiye’nin İç ve Dış Politikası (1960-2000) Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Türkiye’nin Jeopolitik durumu Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final Önerilen kaynaklardaki ilgili bölüm Düz anlatım, soru-cevap, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Y.Ö.K.(Komisyon ), Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I /2- I1 , Ankara, 1989-1986 ATATÜRK, Gazi Mustafa Kemal, Nutuk(Söylev), İstanbul, 1980 Atatürk´ün Söylev ve Demeçleri I-II, III., Ankara, 1989 Atatürk´ün Tamim, Telgraf ve Beyannameleri IV, Ankara 1991 Yalçın ,Durmuş vd., Türkiye Cumhuriyeti Tarihi II, Ankara 2002
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. 1
2 Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. 1
3 Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. 1
4 Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. 1
5 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. 1
6 Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. 1
7 İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. 1
8 Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. 1
9 İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. 1
10 Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. 1
11 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. 1
12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. 1
13 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. 1
14 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. 1
15 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. 1
16 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. 1
17 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 58
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.32
Dersin AKTS Kredisi: 2