Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İngilizce

Dersin Kodu : I 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SEVGİ PETEK ÇÜRÜK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Basit düzeyde ingilizce konuşur
Basit düzeyde ingilizce ile öğrencinin karşısındakini anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : IN 101 İngilizce

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Basit düzeyde İngilizce grameriyle ögrencinin gunluk konusma İngilizcesini anlayabilmesi ve kendini ifade edebilmesini saglamak.

Dersin İçeriği : ....vardır(tekil),....vardır(çoğul),çok,biraz,birkaç,sıklık zarfları;ne kadar sık,asla,nadiren,genellikle,herzaman.Basit geçmiş zaman(di´li geçmiş zaman),Neden...?,çünkü....Kıyaslama,kaç(sıfat),en...(sıfat),sıfatlarla ve zarflarla kıyaslama,gelecek zaman,geçmiş zaman)Present Perfect Tense),daha önce hiçbir kez,iki kez.Geçmişte başlamış şu anda süreklilik gösteren zaman(Present Perfect tense) zamandan beri...?....den beri..., yeterince,...dığı zaman,iken.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Asking for an giving measurements. Ouestions with ´How+adjective Yok Anlatım
2 Talking about food you like. Expressions of quantity. Yok Anlatım
3 Going to´ for future plans Yok Anlatım
4 Asking and giving directions. Prepostions of movement. Yok Anlatım
5 Past Tense of "Be"Describing climate and lifestyle. Linking words: because-so-alhough-but Yok Anlatım
6 Simple Past TenseTalking about memorable times. Time prepositions:in-on-at Yok Anlatım
7 Simple Past Tense Asking for things and giving a response. Permisson and requests Yok Anlatım
8 Arasınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Simple Past Tense Yok Anlatım
10 Comparing places in your country. Comparatives and superlatives Yok Anlatım
11 Future Tense Yok Anlatım
12 Talkng about leaving messages. Giving advise to visitors Yok Anlatım
13 Future Tense Ordering food and drink in a restaurant. ´would like-like-would prefer-prefer Yok Anlatım
14 If (Type 0) Yok Anlatım
15 Revision Tüm konuların gözden geçirilmesi Anlatım-tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  english for life
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 1
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 0
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 5
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 1
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 2
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 1
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 3
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 1
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 58
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.32
Dersin AKTS Kredisi: 2