Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefe Semineri I

Dersin Kodu : FGS501

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe metinlerini yorumlar
Olaylara farklı perspektiflerden bakabilir
Felsefede özgün düşüncelere ulaşır
Anlam ve açıklama arasındaki farkı bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefe eğitimi ve yaşam ile felsefe arasındaki ilişkiyi irdelemek.

Dersin İçeriği : Özel ilgi alanına göre seçilen bir veya iki çağdaş felsefe probleminin tartışılması ve bu problemlerin tarihsel süreç içerisinde incelenmesi konu olarak alınacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Anlam Verme probleminin felsefi içeriği Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
2 Platon ve Aristoteles"te anlam verme sorununa yaklaşımlar Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Orta Çağ ve Rönesansın Dünya ve insan tasavvurları Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
4 İnsanı dünyada konumlandırma açısından Descartes Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Spinoza ve Leibniz Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Hegel"de felsefe idesi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Feuerbach"ın Dünya ve insanı anlamlandırma biçimi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-refleksiyon
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Nietzsche´de anlam-değer bağıntısı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-refleksiyon
10 Nihilizm sorununda anlam-anlamsızlık ayrımı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-refleksiyon
11 Varoluşçuluk açısından insanın neliği ve felsefe Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-refleksiyon
12 Sartre ve Heidegger´de insan varlığının temellendirilmesi açısından anlam verme problemi Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-refleksiyon
13 Bilimde anlamlandırma Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Sanatta anlamlandırma Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Dinde anlamlandırma Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma-soru cevap
16/17 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Nietszche, (2002), Güç İstenci, Çev. S. Ümran, Erzurum: Birey Yayınları.
 Husserl, (1995), Kesin Bilim Olarak Felsefe, Çev. T. Mengüşoğlu, İstanbul: YKY.
Diğer Kaynaklar  Foucault, (1999), Bilginin Arkeolojisi, Çev. Veli Urhan, Erzurum: Birey Yayınları.
 Nutku, Uluğ, (1998), İnsan Felsefesi Çalışmaları, İstanbul: Bulut Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 3
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 4
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 4
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 114
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.56
Dersin AKTS Kredisi: 5