Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Felsefesi Ve Etiği

Dersin Kodu : FGS403

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevre ile ilgli temel kavramları bilir
Teknoloji, bilim, çevre ve etik ilişkisini tartışır
Çevre konusunda farklı yaklaşımları kavrar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevre problemlerini felsefi açıdan tartışmak.

Dersin İçeriği : Teknoloji-bilim ve bilim-etik ilişkisinin irdelenmesi, bilim ve teknolojiye dayalı çevre anlayışının ele alınıp felsefi bakımdan incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 Çevre ile ilgili temel kavramlar Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Teknoloji-bilim ilişkisi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Etik kuramına giriş Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Bilim-etik ilişkisi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 Bilim-çevre ve etik ilşkisi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Bilim ve teknolojiye dayalı çevre anlayışı Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Çevre konusunda farklı yaklaşımlar: 1. Çevre felsefesinde mekanist görüş Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 2. Çevre felsefesinde ekolojik görüş Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 Çevreye yönelik çeşitli görüşlerin karşılaştırılması ve felsefi olarak incelenmesi Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 İnsan merkezli etik ve Çevre merkezli etik Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 Dünyaya karşı sorumluluklarımız Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Gelecek kuşaklara karşı sorumluluklarımız Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
15 Genel değerlendirme Eski konuların incelenmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ünder, Hasan, (2001), Çevre Felsefesi , Ankara: Doruk Yayınları.
 Jardins, Joseph R. Des. (2006). Çevre Etiği. Çevre Felsefesine Giriş. (Çev: Ruşen Keleş) Ankara: İmge Kitabevi.
Diğer Kaynaklar  Kalecioğlu, Uğur –Noyan, Özkan (ed.), Türkiyenin Taraf Olduğu Uluslar Arası Çevre Sözleşmeleri, İzmir: İzmir Barosu Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 5
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 4
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 4
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 5
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5