Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye De Fels. Çalışm.

Dersin Kodu : FGS302

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA GÜNAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkiye´de felsefe sürecini farklı dönemler için kavrar
Ortaöğretim felsefe problemlerini tartışır
Türkiye´de ilk felsefecileri tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türk düşünce tarihindeki temel düşünüşleri ve 20. yüzyıl Türk felsefesini irdelemek.

Dersin İçeriği : Türkiye’de Cumhuriyet öncesinde ve Cumhuriyet döneminde yapılan felsefe çalışmalarını örnekleriyle birlikte ele alınarak felsefi düşüncenin kuruluşu ve gelişimi incelenmiştir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 Türkiye’de Cumhuriyet öncesi felsefe çalışmaları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Cumhuriyet döneminde felsefe çalışmaları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 1933 Üniversite Reformu, felsefenin kuruluşu Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 İlk felsefeciler, ilk felsefe bölümleri ve etkileri Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
6 1980’li yıllardan günümüze Türkiye’de felsefe Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
7 Cumhuriyet döneminde felsefe tarihi çalışmaları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Cumhuriyet döneminde insan ve kültür felsefesi çalışmaları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
10 Cumhuriyet döneminde bilgi ve bilim felsefesi çalışmaları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
11 sanat felsefesi çalışmaları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
12 siyaset ve toplum felsefesi çalışmaları Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
13 İlk ve ortaöğretimde felsefe, felsefe eğitiminin sorunları Ödev: Felsefe öğretimi sorunlarına yönelik bir makale yazılacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Genel tekrar ve değerlendirme Eski konuların incelenmesi Etkileşimsel tartışma
15 Genel tekrar ve değerlendirme Eski konuların incelenmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Final Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Günay, Mustafa, (2005). Cumhuriyet Döneminde Felsefe Tarihçiliği, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
 Ülken, H. Z., (1986),Türkiye’de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: Ülken Yayınları
 Soykan, Ömer Naci, (1996), Türkiye’de Felsefe Manzarları, İstanbul: YKY
Diğer Kaynaklar  Kaynardağ, Arslan, (2002), Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Felsefe, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 1
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 2
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 3
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 1
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 4
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 3
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 2
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 3
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6