Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İletişim Psikoljisi

Dersin Kodu : FGS206

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ESEF ERCÜMENTYERLİKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kişilerarası iletişimin temel kavramlarını tanımlayabilme
Kişilerarası iletişim temel kuramlarını tanımlayabilme
Kişiler arası iletişimin günlük yaşama yansımaları konusunu açıklayabilme
Etkili iletişim kurma becerisi konusunu açıklayabilme
Etkili iletişim kurmayı engelleyen faktörler konusunda bilinçlenme
Günlük yaşamdaki olayları iletişim psikolojisinin kavramlarıyla betimleyebilme
Yaşam boyu yeni bilgi ve beceriler kazanma gerekliliği konusunda bilinçlenme
Kişilerarası iletişim etiği konusunda bilgi sahibi olma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin ana amacı, iletişimin psikolojik süreçlerini anlamak.

Dersin İçeriği : İletişimin temel kavramları, medya, dil, söylem, ve iletişim davranışları ve gelişiminin psikolojik boyutları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-207 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İletişim nedir? Yok Konu anlatımı ve tartışma
2 İletişim süreci ve modeller Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
3 Kişiler arası iletişime giriş Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
4 Kişiler arası iletişim ve algı Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
5 Dinleme Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
6 Sözel iletişim Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
7 Sözel olmayan iletişim Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Kişiler arası ilişkilerde çatışma Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
10 İzlenim yönetimi Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
11 Kendini açma Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
12 Ailede iletişim Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
13 Kültürlerarası iletişim Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
14 Grup iletişimi Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
15 Örgütsel iletişim Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak Konu anlatımı ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kaya, A (2012) Kişilerarası ilişkiler ve Etkili İletişim, Ankara: Pegem yayınevi
 Mckay, M., M. Davis, P. Fanning (2006), İletişim Becerileri, Ankara:HYB Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 0
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 4
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 3
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 5
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 2
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 2
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 3
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5