Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İktisat Sosyolojisi

Dersin Kodu : FGS204

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ADNAN GÜMÜŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : İktisat biliminin temel kavramlarını bilir.
Ana iktisat teorilerini bilir.
Ekonomi ile ilgili veri, istatistik ve makaleleri okur ve anlar.
Ekonomi ile ilgili temel olgu ve oluşumlarla diğer toplumsal olgu ve oluşumlar arasındaki bağı anlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin temel amacı, ekonominin temel kavramlarını ve sosyal ve ekonomik sistemler arasındaki ilişkiyi anlamak.

Dersin İçeriği : Bu derste ekonomik-toplumsal tarihi gelişim ile bunların sosyo-ekonomik teorileri tartışılmaktadır. Ekonomik olgu-olay hem ekonomik hem de sosyolojik çerçevede ele alınmakta; temel kavram ve yaklaşımları aktarılmaya çalışılmaktadır. Bu çerçevede üretim, bilişim, fayda, değer ve piyasa mekanizmaları gibi bazı süreçlerin analizi yapılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-202 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin anlam ve önemi Yok Anlatım
2 Ekonomi biliminin, iktisat sosyolojisinin öncüleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
3 Üretim, üretim faktörleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
4 İhtiyaç, tüketim, arz-talep Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
5 Mal, maliyet, değer, fiyat, ücret Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
6 İşbölümü, organizasyon, yönetim, işletme Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
7 İşbölümü, cinsiyet, yaş Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Esnek çalışma, özlük ve sosyal güvence Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
10 Ekonomik eşitsizlikler, tabakalaşma ve sınıf Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
11 Girişim, rekabet, patent Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
12 Açık pazar, serbest piyasa, kartel, tekel Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
13 Teknoloji, innovasyon, yenilik, kültür Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
14 Kapitalizm, gelişme ve bağımlılık tartışmaları Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
15 Küreselleşme Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım-tartışma
16/17 Dönem sonu değerlendirmesi Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Özgüven, Ali. (2001).İktisadi Düşünceler - Doktrinler ve Teoriler, Filiz Kitabevi.
 A.Ü.Açıköğretim Fakültesi, (1986), İktisada Giriş, Hazırlayanlar: Tekin, C.; Han, E.; Heper, F.; Ataç, B., Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
 Unay, C. (1996), Makro Ekonomi, Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 3
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 2
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 3
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 2
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 2
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5