Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kişilik Kuramları

Dersin Kodu : FGE308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÜSTÜN ÖNGEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel kişilik kuramlarını tanımlar
Kişilk kuramlarının temel kavram ve ilkelerini açıklar
Farklı kişilik teorilerini birbirinden ayırt eder
Farklı kuramları kişiliğin doğası, işleyişi, kökeni açılarından birbirleriyle karşılaştırır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kişilik kuramları hakkında genel bilgileri elde etmek.

Dersin İçeriği : Klasik psikanalizden günümüzün hakim kuramlarına kadar psikolojik kişilik kuramları incelenecektir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-204 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 S. Freud ve psikanalitik kuram Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
3 Fromm ve kişiliğe bakışı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
4 C. Jung ve analitik psikoloji Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
5 A. Adler ve bireysel psikoloji Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
6 Maslow ve bütüncül dinamik kuram Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
7 Rogers ve benlik kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
8 Ara sınav donemi Kişilik kuramlarının karşılaştırılmasına yönelik proje Proje
9 Davranışçı kuram ve sosyal öğrenme yaklaşımı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
10 K. Horney ve Sosyal-kültürel psikanaliz Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
11 G. Allport ve kişilik özellikleri kuramı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
12 Erikson psikanalitik ego psikolojisi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
13 Kohut benlik psikolojisi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
14 Eysenck biyolojik tipoloji Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
15 Genel değerlendirme Eski konuların incelenmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Burger, Jerry, M. (2006). Kişilik. İstanbul: Kaknüs.
Diğer Kaynaklar  Geçtan, E. (2008). Psikanaliz ve Sonrası, İstanbul: Metis Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 1 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 3
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 3
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 5
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5