Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sosyoloji Kuramları 2

Dersin Kodu : FGE306

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sosyoloji tarihini anlar
Toplumsal teorinin tarih ve toplum açısından yorumlar
Sosyolojik düşünmeyi teorik ve kavramsal düzeyde değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sosyolojik düşüncenin oluşumuna bağlı olarak tarihsel alanda ileri sürülen yaklaşımları kavramak

Dersin İçeriği : Yapısal-Fonksiyonalizm, Çağdaş Çatışma Sosyolojisi, Sembolik Etkileşimcilik ve Frankfurt Okulu gibi Çağdaş Sosyoloji akımları etrafında gelişen kuramları ve bu akımların sosyolojiye olan katkıları ele alınmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-204 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım-tartışma
2 Tarihsel Sahne Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
3 Martin Heidegger Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
4 Yapısalcılık Postyapısalcılık Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
5 Ferdinand de Seaasure Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
6 Louıs Althusser Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
7 M.Foucault Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 J.Derrida Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
10 J.Baudrillard Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
11 J.Deleuze Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
12 Frankfurt Okulu Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
13 J.Habermas Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
14 H.J.Gadamer Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak Anlatım-tartışma
15 Genel Değerlendirme Konuların gözden geçirilmesi Etkileşimsel tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sarup, Madan (2010). Postyapısalcılık ve Postmodernizm, İstanbul: Kırk Gece Yayınları.
 Margaret Poloma, (1993), Çağdaş Sosyoloji Kuramları, Çev.: Hayriye Erbaş, Ankara: Gündoğan Yayınları.
Diğer Kaynaklar  Raymon Aron, (1989) Sosyolojik Düşüncenin Evreleri, Çev.: Korkmaz Alemdar, Ankara: Bilgi Yayınevi.
 Jay, Martin (2008). Diyalektik İmgelem, İstanbul: Belge Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 3
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 2
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 1
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 2
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5