|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Psikolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
FGE209 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÜSTÜN ÖNGEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sosyal psikolojinin konusu ve diğer sosyal bilimler arasındaki yerini kavrar Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekleri bilir Sosyal etki ve uyma konusunda grup normunun oluşumu, itaati değerlendirir Tutumların ögeleri ve tutumların özelliklerini kavrar Sosyalleşme, kültür ve kişilik ilişkisini kurar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin ana amacı, sosyal psikolojinin temel kavramların girişini sağlamak. Deneysel ve kuramsal araştırma sonuçlarını incelemek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sosyal psikoloji nedir. Sosyal psikolojinin tarihsel gelişimi. Sosyal psikolojinin anlamı. Sosyal psikolojinin diğer bilimler arasındaki yeri. Sosyal psikolojide insan modelleri. Sosyal etki ve uyum, uyumu etkileyen çevresel faktörler. Tutumlar. Tutumların ögeleri, tutumların ölçülmesi. Tutumlara yönelik teoriler. Kültür ve kişilik ilişkileri ve çeşitli teoriler. tutarlılık ve kişilik değişimi. İnsan algısı, iletişim ve propaganda. Grup yapısı ve dinamikleri vb. konular ele alınır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-204 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal psikoloji nedir? Tarihsel gelişimi ve bir çalışma alanı olarak belirmesi |
What is social psychology? |
Anlatım ve tartışma |
|
2 |
Sosyal psikolojinin gelişimi (Geçmişten günümüze) |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
3 |
Sosyal psikolojide insan modelleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
4 |
Sosyal etki ve uyma |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
5 |
Tutumlar ve Tutum ögeleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
6 |
Tutum ve davranışlarda değişimler, teoriler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
7 |
Sosyal psikolojide metod ve teknikler |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Grup yapısı ve dinamiği |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
10 |
Kültür, kişilik ve benlik |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
11 |
Çatışma ve işbirliği |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
12 |
Sosyalleşme ve sosyal gelişim |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
13 |
İnsan algısı, iletişim ve propaganda |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
14 |
Grup yapısı ve dinamikleri |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması |
Anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Şerif, M. ve C. (1996) Sosyal Psikolojiye Giriş I-II (Trans. Atakay, M. ve Yavuz, A.)
-Kağıtçıbaşı, Ç. (1999) Yeni İnsan ve İnsanlar, İstanbul:Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Aronson, E. (1995) Toplumsal Hayvan (Çev. Aykul, T.). Us Yayınları, İzmir
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
4 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
5 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
3 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
4 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
3 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
4 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
5 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
5 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
3 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|