Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : 17. Yy Ve 18. Yy. Felsefe

Dersin Kodu : FGE204

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Modern düşünceyi tanımak
Modern felsefi ve bilimsel paradigmayı öğrenmek
Modern filozofların öğretilerini kavramak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : FGE203 İlk Ortaçağ Ve Rönesans Felsefesi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 17. ve 18. Yüzyıldaki temel felsefecileri ve felsefi eğilimleri irdelemek.

Dersin İçeriği : 17. yüzyıl akılcılığın yükseldiği ve bilimlerin felsefe ile etkileştiği bir devredir. Bilimin metot ve sonuçlarının Descartes, Leibniz, Spinoza gibi filozoflarda işleniş tarzı ele alınmaktadır. Konuların tarihsel bir süreç içinde problematik veya sistematik olarak irdelenmesi amaçlanmaktadır. 18. yüzyılda, akılcılığın deney ve gözlemle sınırlanışı, duyumlar yoluyla ve deneyle evrenin anlaşılma çabası, Locke, Berkeley, Hume gibi filozoflardaki probleme bakışın ortaya konması ele alınacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-202 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Genel giriş Yok Anlatım
2 Modern bilimsel düşünmenin kaynakları: Kopernik, Kepler modernitenin başlangıcında yöntem sorunu Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
3 Descartes ve Bacon: Yeni metod Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Kartezyen Felsefe: İkili töz anlayışı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
5 Descartes metodik şüphe Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
6 Descartes yeni metafizik ve düalizm Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
7 Kartezyenizme yönelik empirist eleştiri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Malebranche Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
10 Spinoza Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
11 Leibniz Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
12 Kantçı Felsefe Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
13 Fichte, Schelling Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
14 Hegel Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma
15 Genel Değerlendirme Konuları gözden geçirme Etkileşimsel tartışma
16/17 Final Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cevizci, Ahmet, (2001) 17.yy Batı Felsefesi Tarihi, Bursa : Asa Yayıncılık.
 Gökberk, Macit,(1980). Felsefe Tarihi, İstanbul: Remzi Kitabevi.
 -Cevizci, Ahmet, (2002), Aydınlanma Felsefesi Tarihi, Ankara: Ekin Yayınları.
Diğer Kaynaklar  -Cassier, Ernest, (1988), Kant’ın Yaşamı ve Öğretisi, Çev.: D. Özlem, İzmir: Ege Üniv. Yayınları
 -Akarsu, B. (1994). Çağdaş Felsefe: Kant’tan Günümüze Felsefe Akımları, İstanbul: İnkilap Yayınları.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 4
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 5
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 5
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 5
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 4
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5