Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Modern Mantık II

Dersin Kodu : FGE201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Niceleme mantığının temel terimlerini bilir
Çeşitli önermeleri birbirinden ayırır
Sembolik mantıkla ilgili çözümlemeleri yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : FGE116 Modern Mantık I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı Sembolik mantığın temel kavramlarını incelemektir.

Dersin İçeriği : Bu derste; semiotik, kümeler ve bağıntılar, Quine metodu, indirgeme ve “çok değerli mantık” gibi isimleri içeren konular ele alınacaktır. Kalkül denilen, işaretler ve kurallar hakkında geliştirilmiş bir yapma dil olan sembolik mantık hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-202 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Niceleme Mantığı: Niceleyiciler, Tekil ve Genel Terimler Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım
2 Klasik “Kategorik Önermeler” Mantığı: Karşıolum Kanunları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
3 Dolaysız çıkarım kanunları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
4 Alıştırma Örnekleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
5 Kategorik Kıyas Kanunları Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
6 Kategorik Önermeler ve Niceleme Mantığı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
7 Alıştırma Örnekleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
8 Arasınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Niceleme Mantığının Kanunları ve Dönüştürmeleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
10 Genel Niceleme mantığı Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
11 Alıştırma Örnekleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
12 Kümeler: Küme terimleri Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım
13 Kümeler Arasında Bağıntılar Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-tartışma-soru cevap
14 Kipli (Modal ) Önermelerin Sembolleştirilmesi Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak Anlatım-problem çözme
15 Konuların gözden geçirilmesi ve Alıştırma Örnekleri Konuları tekrar etmiş olarak gelinecek Anlatım-problem çözme-etkileşimsel tartışma
16/17 Dönem sonu sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   H.Batuhan-T.Grünberg; Modern Mantık; ODTÜ Fen-Edebiyat Fak.Y. Ankara, 1970
  -Özlem, Doğan, (1999), Mantık, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
 -Çüçen, Kadir, (1999), Mantık, Bursa: Asa Yayınları.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 2
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 2
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 3
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 3
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 3
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 3
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 85
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.4
Dersin AKTS Kredisi: 3