|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modern Mantık II |
|
Dersin Kodu |
: |
FGE201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Niceleme mantığının temel terimlerini bilir Çeşitli önermeleri birbirinden ayırır Sembolik mantıkla ilgili çözümlemeleri yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FGE116 Modern Mantık I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı Sembolik mantığın temel kavramlarını incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste; semiotik, kümeler ve bağıntılar, Quine metodu, indirgeme ve “çok değerli mantık” gibi isimleri içeren konular ele alınacaktır. Kalkül denilen, işaretler ve kurallar hakkında geliştirilmiş bir yapma dil olan sembolik mantık hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-202 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Niceleme Mantığı: Niceleyiciler, Tekil ve Genel Terimler |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım |
|
2 |
Klasik “Kategorik Önermeler” Mantığı: Karşıolum Kanunları |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
3 |
Dolaysız çıkarım kanunları |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
4 |
Alıştırma Örnekleri |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
5 |
Kategorik Kıyas Kanunları |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
6 |
Kategorik Önermeler ve Niceleme Mantığı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
7 |
Alıştırma Örnekleri |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Niceleme Mantığının Kanunları ve Dönüştürmeleri |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
10 |
Genel Niceleme mantığı |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
11 |
Alıştırma Örnekleri |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
12 |
Kümeler: Küme terimleri |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım |
|
13 |
Kümeler Arasında Bağıntılar |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
14 |
Kipli (Modal ) Önermelerin Sembolleştirilmesi |
Konuyla ilgili kuramsal kısım okunacak |
Anlatım-problem çözme |
|
15 |
Konuların gözden geçirilmesi ve Alıştırma Örnekleri |
Konuları tekrar etmiş olarak gelinecek |
Anlatım-problem çözme-etkileşimsel tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
H.Batuhan-T.Grünberg; Modern Mantık; ODTÜ Fen-Edebiyat Fak.Y. Ankara, 1970
-Özlem, Doğan, (1999), Mantık, İstanbul: İnkılap Kitabevi.
-Çüçen, Kadir, (1999), Mantık, Bursa: Asa Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
2 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
2 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
2 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
3 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
3 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
3 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
3 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
3 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
3 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|