|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Felsefeye Giriş II |
|
Dersin Kodu |
: |
FGE110 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Felsefe kavramlarını ve sorun alanlarını ayırt ederek birbirleriyle karşılaştırır Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder Bir felsefi sonrunun ne olduğunu öğrenir Felsefi düşünüş kazanır Felsefenin konu ve problemlerini tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
FGE109 Felsefeye Giriş I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Felsefe bilinci oluşturmak ve felsefî düşünme becerisi kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefenin ve felsefi düşünmenin ayırt edici özelliklerini bulmaya yönelik bir felsefe sorusunun ve kavramın ne olduğu üzerinde durularak felsefenin sorun alanına ilişkin disiplinleri hakkında bilgi verilir. Disiplinler arası farklar ve benzerlikler ortaya konulur. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-201 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe Nedir? |
Platon’un sokratik diyaloglarını okuma |
Tartışma |
|
2 |
Bilgi sorunu: Doğruluk ve Gerçeklik |
Bilgi türleri üzerine okuma yapma |
Anlatım-tartışma |
|
3 |
Şüphecilik, Empirizm ve Akılcılık |
Bilgi teorisi problemleri üzerine okuma yapma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
4 |
Varlık Felsefesi (Ontoloji) : Varlık, öz ve varoluş kavramları |
Varlık felsefesi konusu önceden incelenir |
Anlatım-tartışma |
|
5 |
Varlık Felsefesinde temel akımlar ve sorunları |
Varlık felsefesi konusu önceden incelenir |
Anlatım-tartışma |
|
6 |
Etik (Ahlak Felsefesi) : İlk Çağ Etiği |
Platon ve Aristoteles in etiğe ilişkin metinleri okuma |
Anlatım-tartışma |
|
7 |
Ödev Etiği |
Pratik aklın kritiğinin önsözü okuma |
Anlatım-tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Değer Etiği |
Scheler ve Nietzsche’de değer sorunları üzerine metin okuma |
Anlatım-tartışma |
|
10 |
Estetik ve Sanat Felsefesi : Estetik obje ve estetik Tavır : Görüşler |
Estetik algılama üzerine bir metin okuma |
Anlatım-tartışma |
|
11 |
Estetik teoriler |
Estetik yargı gücü üzerine bir metin okuma |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
12 |
Bilim ve Felsefe |
Bilim ve felsefeden örnek metin okuma |
Anlatım-tartışma |
|
13 |
Siyaset felsefesi |
Platon, Aristoteles ve Hobbes’un siyaset üzerine metinleri incelenecek |
Anlatım-tartışma |
|
14 |
Egitim Felsefesi |
Eğitime felsefi bakışa yönelik metinler incelenecek |
Anlatım-tartışma |
|
15 |
İnanma sorunu |
Bilgi ve inanma arasındaki ayrımlarla ilişkin metinler incelenecek |
Anlatım-tartışma-soru cevap |
|
16/17 |
Dönem sonu Sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Felsefenin Temel Disiplinleri, H.Heimsoeth, çev. T.Mengüşoğlu, Ankara, Doğubatı Y, 2007
-Deleuze, Gilles -F. Guttari,(1992), Felsefe Nedir? , Çev. T. Ilgaz, İstanbul: YKY.
-Warburton, Nigel, (2002), Felsefeye Giriş, Çev. A. Cevizci, İstanbul: Paradigma Yayınları.
-Jaspers, Karl, (2000), Felsefe Nedir?, Çev. İ. Zeki Eyüboğlu, İstanbul: Say Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Erkut SEZGİN (2005). Felsefenin Açılımı, İstanbul: Cem Yayınevi
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
3 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
4 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
3 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
2 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
3 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
5 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
5 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|