Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Felsefeye Giriş II

Dersin Kodu : FGE110

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Felsefe kavramlarını ve sorun alanlarını ayırt ederek birbirleriyle karşılaştırır
Felsefe bilgisini diğer bilgilerden ayırt eder
Bir felsefi sonrunun ne olduğunu öğrenir
Felsefi düşünüş kazanır
Felsefenin konu ve problemlerini tanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : FGE109 Felsefeye Giriş I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Felsefe bilinci oluşturmak ve felsefî düşünme becerisi kazandırmak.

Dersin İçeriği : Felsefenin ve felsefi düşünmenin ayırt edici özelliklerini bulmaya yönelik bir felsefe sorusunun ve kavramın ne olduğu üzerinde durularak felsefenin sorun alanına ilişkin disiplinleri hakkında bilgi verilir. Disiplinler arası farklar ve benzerlikler ortaya konulur.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-201 dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Felsefe Nedir? Platon’un sokratik diyaloglarını okuma Tartışma
2 Bilgi sorunu: Doğruluk ve Gerçeklik Bilgi türleri üzerine okuma yapma Anlatım-tartışma
3 Şüphecilik, Empirizm ve Akılcılık Bilgi teorisi problemleri üzerine okuma yapma Anlatım-tartışma-soru cevap
4 Varlık Felsefesi (Ontoloji) : Varlık, öz ve varoluş kavramları Varlık felsefesi konusu önceden incelenir Anlatım-tartışma
5 Varlık Felsefesinde temel akımlar ve sorunları Varlık felsefesi konusu önceden incelenir Anlatım-tartışma
6 Etik (Ahlak Felsefesi) : İlk Çağ Etiği Platon ve Aristoteles in etiğe ilişkin metinleri okuma Anlatım-tartışma
7 Ödev Etiği Pratik aklın kritiğinin önsözü okuma Anlatım-tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Değer Etiği Scheler ve Nietzsche’de değer sorunları üzerine metin okuma Anlatım-tartışma
10 Estetik ve Sanat Felsefesi : Estetik obje ve estetik Tavır : Görüşler Estetik algılama üzerine bir metin okuma Anlatım-tartışma
11 Estetik teoriler Estetik yargı gücü üzerine bir metin okuma Anlatım-tartışma-soru cevap
12 Bilim ve Felsefe Bilim ve felsefeden örnek metin okuma Anlatım-tartışma
13 Siyaset felsefesi Platon, Aristoteles ve Hobbes’un siyaset üzerine metinleri incelenecek Anlatım-tartışma
14 Egitim Felsefesi Eğitime felsefi bakışa yönelik metinler incelenecek Anlatım-tartışma
15 İnanma sorunu Bilgi ve inanma arasındaki ayrımlarla ilişkin metinler incelenecek Anlatım-tartışma-soru cevap
16/17 Dönem sonu Sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Felsefenin Temel Disiplinleri, H.Heimsoeth, çev. T.Mengüşoğlu, Ankara, Doğubatı Y, 2007
 -Deleuze, Gilles -F. Guttari,(1992), Felsefe Nedir? , Çev. T. Ilgaz, İstanbul: YKY.
 -Warburton, Nigel, (2002), Felsefeye Giriş, Çev. A. Cevizci, İstanbul: Paradigma Yayınları.
 -Jaspers, Karl, (2000), Felsefe Nedir?, Çev. İ. Zeki Eyüboğlu, İstanbul: Say Yayınları.
Diğer Kaynaklar   Erkut SEZGİN (2005). Felsefenin Açılımı, İstanbul: Cem Yayınevi


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 3
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 3
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 4
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 4
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 2
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 3
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 5
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 5
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 5
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 2
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 113
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.52
Dersin AKTS Kredisi: 5