|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Psikolojiye Giriş I |
|
Dersin Kodu |
: |
FGE107 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURCİHANKİRİŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Psikolojinin temel kavram ve kuramlarıyla tanışır “Bilimsel psikolojinin” kapsamı ve sınırlılıkları ve psikolojinin alanlarını fark eder Algılama süreçleri, algısal gelişim, öğrenme vb. kavramların farkına varır. Klasik koşullama, edimsel koşullama, pekiştirme, bilişsel öğrenme konularını kavrar Kısa süreli bellek, uzun süreli bellek, yapılandırıcı bellek ayrımına varır. Duygulanım kuramları, kaygı, engellenme duygusu, çatışma kavramlarını tanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Psikoloji biliminin temel konularını öğrenmek. Ders boyunca öğrenciler psikoloji alanındaki ana konuları öğrenecek; araştırma teknikleri, beyin, sinir sistemi, duyular, algı, rüyalar, klasik koşullanma, bellek ve görevleri, ve zeka gibi psikolojinin çalışma konusu olan temel alanlarda bilgi sahibi olacaklardır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Psikoloji biliminin tanımı ve psikolojiye yönelik temel kavramlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-201 dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikoloji Bilimine Giriş |
Yok |
Anlatım |
|
2 |
Psikolojide Araştırma Teknikleri |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
3 |
Beynin Nöropsikolojisi |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
4 |
Sinir Sistemi |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
5 |
Duyular |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
6 |
Algı |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
7 |
Uyku ve Rüyalar |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
8 |
Ara sinav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Klasik Kosullanma |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
10 |
Edimsel koşullanma |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
11 |
Bilişsel Yaklaşımlar |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
12 |
Bellek Tipleri |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
13 |
Hatırlamak ve Unutmak |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
14 |
Zeka |
Önerilen kitapların ilgili kısımı okunacak |
Anlatım-tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Konuların gözden geçirilmesi |
İnteraktif tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Plotnik, R. (2007). Psikolojiye Giriş. Istanbul: Kaknüs Yayınları.
Atkinson, R.L. , Atkinson, R.C., Smith, E., Bem, D, Hoeksema, S. (1996). Psikolojiye Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
Ataç,F.(1991). İnsan Yaşamında Psikoloji. İstanbul: Beta Yayınları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
3 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
5 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
5 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
4 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
4 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
5 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
4 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
4 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
4 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 113 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|