Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması |
|
Dersin Kodu |
: |
E 506 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
5 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
10 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ Öğr.Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Her hafta bir günlük plan hazırlar. Hazırladığı planı uygular. Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
E 420 Okul Deneyimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarının üniversitede öğrendikleri kuramsal bilgileri sınıf ortamında uygulamalarına olanak sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması). |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Saha (okul) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Planlama |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
2 |
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
3 |
Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
4 |
Ders anlatım deneyimi |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
5 |
Ders anlatım deneyimi |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
6 |
Ders anlatım deneyimi |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
7 |
Ders anlatım deneyimi |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
8 |
Ara sınav haftası |
Portfolyoların hazrılanması |
Portfolyo |
|
9 |
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
10 |
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
11 |
Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
12 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
İlgili konuya ilişikin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
13 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
14 |
Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması |
İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma |
Gözlem- Seminer ve Uygulama |
|
15 |
Portfolyo hazırlama |
Portfolyoların hazrılanması |
Portfolyo |
|
16/17 |
Dönem Sonu Değerlendirmesi |
Yok |
Anlatım |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
4 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
5 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
4 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
5 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
1 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
5 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
1 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
3 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
2 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
4 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
5 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
1 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|