Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması

Dersin Kodu : E 506

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 5

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 10

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ
Öğr.Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her hafta bir günlük plan hazırlar.
Hazırladığı planı uygular.
Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar.
Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : E 420 Okul Deneyimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, öğretmen adaylarının üniversitede öğrendikleri kuramsal bilgileri sınıf ortamında uygulamalarına olanak sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Haftada bir tam gün ya da iki yarım gün (minimum 12 hafta) öğretmen adaylarının bizzat sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanmasına ve belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretmesi ve iki saat öğretmenlik uygulaması semineri (öğretmenlik uygulamasının değerlendirilmesi ve paylaşılması).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Saha (okul)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Planlama İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
3 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
4 Ders anlatım deneyimi İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
5 Ders anlatım deneyimi İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
6 Ders anlatım deneyimi İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
7 Ders anlatım deneyimi İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
8 Ara sınav haftası Portfolyoların hazrılanması Portfolyo
9 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
10 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
11 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
12 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması İlgili konuya ilişikin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
14 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması İlgili konuya ilişkin hazırlık yapma Gözlem- Seminer ve Uygulama
15 Portfolyo hazırlama Portfolyoların hazrılanması Portfolyo
16/17 Dönem Sonu Değerlendirmesi Yok Anlatım


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  YÖK / Dünya Bankası (1998) Fakülte okul işbirliği. Ankara: YOK
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 12 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 4
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 5
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 5
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 4
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 5
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 1
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 4
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 5
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 1
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 3
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 2
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 4
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 5
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 1
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 7 98
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 4 48
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 258
Toplam İş Yükü / 25 (s): 10.32
Dersin AKTS Kredisi: 10