Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Rehberlik

Dersin Kodu : E 433

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ESEF ERCÜMENTYERLİKAYA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Psikolojik danışma ve rehberlik alanının eğitim sistemi içindeki yerini kavrayabilme.
Psikolojik danışma ve rehberliğin ilkelerini kavrayabilme.
Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanlarının bilgisi.
Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan tekniklerin bilgisi.
Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili yasal düzenlemeleri sıralayabilme.
Öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerindeki rolleri ve sorumluluklarını kavrayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğretmen adaylarının psikolojik danışma ve rehberlik alanına ve okullarda sunulan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerindeki rolleri ve sorumluluklarına ilişkin bir anlayışa sahip olmalarıdır.

Dersin İçeriği : Rehberliğin tanımı, kendini gerçekleştirme olgusu, rehberliğin ilkeleri, rehberlik hizmet alanları, gelişimsel rehberlik yaklaşımı, kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik, bireyi tanıma teknikleri, rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : R2-207


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Rehberliğin tanımı ve kendini gerçekleştirme olgusu Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
2 Rehberlik hizmet alanları ve Rehberliğin ilkeleri Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
3 Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
4 Kişisel-Sosyal Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
5 Kişisel-Sosyal Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
6 Kişisel-Sosyal Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
7 Eğitsel Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
8 Arasınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Eğitsel Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
10 Mesleki Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tratışma
11 Mesleki Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
12 Mesleki Rehberlik Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
13 Bireyi Tanıma Teknikleri Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tratışma
14 Bireyi Tanıma Teknikleri Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
15 Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi Uygun kaynaklar çalışılacak Konu anlatımı ve Tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yeşilyaprak, B. (2012) Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel yayınevi
 Gibson, R. L. & Mitchell, M. H. (1990). Introduction to Counseling and Guidance, (3rd ed.). New York: MacMillan Publishing Company.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 3
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 0
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 4
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 3
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 2
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 0
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 2
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 3
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 1
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4