|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Rehberlik |
|
Dersin Kodu |
: |
E 433 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ESEF ERCÜMENTYERLİKAYA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Psikolojik danışma ve rehberlik alanının eğitim sistemi içindeki yerini kavrayabilme. Psikolojik danışma ve rehberliğin ilkelerini kavrayabilme. Psikolojik danışma ve rehberliğin hizmet alanlarının bilgisi. Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan tekniklerin bilgisi. Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili yasal düzenlemeleri sıralayabilme. Öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerindeki rolleri ve sorumluluklarını kavrayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının psikolojik danışma ve rehberlik alanına ve okullarda sunulan psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerindeki rolleri ve sorumluluklarına ilişkin bir anlayışa sahip olmalarıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rehberliğin tanımı, kendini gerçekleştirme olgusu, rehberliğin ilkeleri, rehberlik hizmet alanları, gelişimsel rehberlik yaklaşımı, kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik, bireyi tanıma teknikleri, rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
R2-207 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Rehberliğin tanımı ve kendini gerçekleştirme olgusu |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
2 |
Rehberlik hizmet alanları ve Rehberliğin ilkeleri |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
3 |
Kapsamlı Gelişimsel Rehberlik Yaklaşımı |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
4 |
Kişisel-Sosyal Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
5 |
Kişisel-Sosyal Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
6 |
Kişisel-Sosyal Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
7 |
Eğitsel Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eğitsel Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
10 |
Mesleki Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tratışma |
|
11 |
Mesleki Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
12 |
Mesleki Rehberlik |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
13 |
Bireyi Tanıma Teknikleri |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tratışma |
|
14 |
Bireyi Tanıma Teknikleri |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
15 |
Rehberlik Hizmetlerinin Örgütlenmesi |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Konu anlatımı ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yeşilyaprak, B. (2012) Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel yayınevi
Gibson, R. L. & Mitchell, M. H. (1990). Introduction to Counseling and Guidance, (3rd ed.). New York: MacMillan Publishing Company.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
3 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
0 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
4 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
2 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
3 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
3 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
2 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
0 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
2 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
3 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
4 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
4 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
3 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
4 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
1 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 99 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|