|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Okul Deneyimi I |
|
Dersin Kodu |
: |
E 420 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. CELAL GÜRBÜZ Öğr.Gör. GÜLSUN DÜLGEROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur. Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder. Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemler. Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler. Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler. Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler. Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler. Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler. Okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğretmen adaylarının mümkün olduğu kadar erken bir aşamada, bir uygulama öğretmeni nezaretinde okulu, öğrencileri ve öğretmenlik mesleğini çeşitli yönlerden tanıması sağlanarak mesleğe uyumlarını kolaylaştırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders kapsamında yer alması önerilen başlıca etkinlikler şunlardır: okul örgütü ve yönetimi, okuldaki günlük işler, zümre etkinlikleri, bir öğrencinin okuldaki günlük yaşantısı, bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı, okul-aile işbirliği, ana ve yan branşlarla ilgili derslerin gözlenmesi, okul ve sorunları, araç-gereç ve yazılı kaynaklar ve öğretmenlik mesleğinin çeşitli yönleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Saha (okul) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okul örgütü ve yönetimi , Okuldaki günlük işler |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
2 |
Zümre etkinlikleri |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
3 |
Bir öğrencinin okuldaki günlük yaşantısı |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
4 |
Bir öğretmenin okuldaki günlük yaşantısı |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
5 |
Okul-aile işbirliği |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
6 |
Ana ve yan branşlarla ilgili derslerin gözlenmesi |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
7 |
Öğrencilerin birbirleriyle ilişkileri |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
8 |
Ara sınav |
- |
- |
|
9 |
Okul ve sorunları |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
10 |
Dersi planlama ve etkinlikleri sıraya koyma |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
11 |
Araç-gereç ve yazılı kaynaklar |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
12 |
Değerlendirme ve kayıt tutma |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
13 |
Öğretmenlik mesleğinin çeşitli yönleri |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
14 |
Okul deneyimi çalışmalarını değerlendirilmesi |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
15 |
Okul deneyimi çalışmalarını değerlendirilmesi |
Uygun kaynaklar çalışılacak |
Gözlem, inceleme, yüz yüze görüşme |
|
16/17 |
Final |
Yapılan çalışmaların yazılı sunumu |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
YÖK / Dünya Bankası (1998) Fakülte okul işbirliği. Ankara: YÖK
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
5 |
|
2 |
Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
5 |
|
3 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
5 |
|
4 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5 |
|
5 |
Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
5 |
|
6 |
Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
5 |
|
7 |
Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
5 |
|
8 |
Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
4 |
|
9 |
Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
5 |
|
10 |
Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
3 |
|
11 |
İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
5 |
|
12 |
Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
3 |
|
13 |
Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
5 |
|
14 |
Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
5 |
|
15 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
16 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
3 |
|
17 |
Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 132 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|