Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Eğitim Bilimine Giriş

Dersin Kodu : E 231

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Eğitimle ilgili temel kavramları (eğitim, öğretim,öğrenme vb.) tanımlar
Eğitimle ilgili temel kavramlar arasındaki farklılıkları kavrar
Öğretmenlik mesleğini, meslekleşme koşullarını ve özelliklerini kavrar
Öğretmenlerin sahip olması gereken özellikleri açıklar
Eğitimin psikolojik,sosyal,ekonomik, felsefi ve hukuksal temellerini analiz eder
Eğitimde ve öğretimde öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrar
Türk eğitim sistemindeki yeni eğilimleri kavrar
Türk eğitim sisteminin sorunlarını değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerde eğitimin temel kavramları, öğretmenlik mesleği ve eğitimle diğer kurumlar arasında nasıl bir ilişki olduğu konusunda genel bir anlayış oluşturma amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Eğitimde temel kavramlar, öğretmenlik mesleği ve meslekleşme koşulları, okul ve sınıf ortamı, eğitimin temelleri, yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni yönelimler, Kitle iletişim araçları ve eğitim, Türk eğitim sisteminin sorunları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Eğitimin tanımı, anlamı ve ilgili temel kavramlar Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
4 Öğretmenlik mesleği, genel özellikleri, ülkemizde ve dünyada öğretmen yetiştirme süreci Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
5 Etkili bir öğretmenin sahip olması gereken mesleki ve kişisel özellikler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
6 Okul ve sınıf ortamı Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
7 ARA SINAV
8 Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
9 Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
10 Eğitimin temelleri (psikolojik, sosyal,ekonomik,felsefi,hukuksal) Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
11 Yirmi birinci yüzyıl eğitiminde yeni eğilimler Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
12 Kitle iletişim araçları ve eğitim Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
13 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
14 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
15 Türk eğitim sisteminin sorunları ve çözümleri Konuyla ilgili kaynakların taranması ve ön çalışma yapılması Anlatım, soru-cevap, tartışma,grup çalışması
16/17 FİNAL SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Erden,M.(2011). Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Arkadaş Yayınevi
 Saylan,N.(2008). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara:Anı Yayıncılık
 Kılbaş Köktaş, Ş. (2007) Eğitim Bilimlerine Giriş. 3.Baskı. Hatiboğlu Yayınevi. Ankara.
 Sönmez,V.(2009). Eğitim Bilimine Giriş,Ankara: Anı Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir 1
2 Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar 2
3 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır 2
4 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir 2
5 Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir 3
6 Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar 1
7 Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır 5
8 Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir 1
9 Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar 1
10 Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar 3
11 İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 2
12 Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler 4
13 Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur 5
14 Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur 4
15 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 4
16 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 3
17 Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 95
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.8
Dersin AKTS Kredisi: 4