Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Process Planning in Machining Applications

Dersin Kodu : MK-583

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. DURMUŞ ALİ BİRCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İşlem planlamanın temelleri kavrar
Bilgisayar destekli işlem planlama aşamalarını bilir,
Unsur tabanlı tasarım ve imalat unsurlarını kullanabilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bir parçayı üretebilmek için gereken teknolojik planın yapılması, gerekli işlemlerin sıralarını, bu işlemlerde kullanılacak olan tezgah, takım ve bağlama elemanlarının optimum seçimini öğrenmek

Dersin İçeriği : İşlem planlamanın temelleri, bilgisayar destekli işlem planlama, imalat toleransları, unsur tabanlı tasarım ve imalat unsurları, kurgu planlama, modüler aparat tasarımı, iş parçası yerleştirme ve bağlama kuralları, iş parçası-aparat analiz ve sentezi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar,


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İşlem planlamanın temelleri Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma
2 İşlem planlamanın aşamaları Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
3 Bilgisayar destekli işlem planlama (BDİP) Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
4 Bilgisayar destekli işlem planlama (BDİP) aşamaları Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
5 Bilgisayar destekli işlem planlama (BDİP) uygulamaları Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
6 Bilgisayar destekli işlem planlama (BDİP) uygulamaları Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
7 Unsur tabanlı tasarım ve imalat unsurları Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
8 Unsur tabanlı tasarım ve imalat unsurları uygulamaları Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
9 Kurgu planlama Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
10 Arasınav
11 Modüler aparat tasarımı Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
12 Dönel parçalar için BDİP Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
13 Dönel parçalar için BDİ Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
14 Prismatik parçalar için BDİP Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
15 Prismatik parçalar için BDİP Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim
16/17 İş parçası-aparat analiz ve sentezi Ödev, Projeler Düz anlatım, tartışma, gösterim


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Process planning: the design/manufacture interface, Peter Scallan, 2003, Butterworth-Heinemann
 Principles of process planning: a logical approach, Gideon Halevi, Roland D. Weill, 1995, Springer
 Jig and fixture design?, Edward G. Hoffman, 2003, Cengage Learning
 Computer-aided manufacturing, Tien-Chien Chang, Richard A. Wysk, Hsu-Pin Wang, 1998, Prentice Hall
 Manufacturing Engineering: Principles for Optimization, Daniel T. Koenig, 2007, ASME
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 5 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 3
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 3
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 5
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 2
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 1
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6