|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analytical Methods in Engineering |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-575 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Lineer ve kısmı diferansiyel denklemlerin analitik çözümünü yapar Fourier serilerine ve özel fonksiyonlar konusunda bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencileri temel uygulamalı mühendislik matematiği konularında bilgi ile donatarak çeşitli matematik problemlerini çözebilme kabiliyetini kazandırma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Adi diferansiyel denklemler. Adi diferansiyel denklemlerin sweri çözümü. Fourier serisi ve Fourier integrali. Kısmi diferansiyel denklemler. Gamma, Bessel ve Laquerre fonksiyonları |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Makine Mühendisliği Toplantı Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Birinci mertebe diferansiyel denklemler ve analitik çözümleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
2 |
İkinci mertebe diferansyel denklemler ve çözümleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
3 |
İkinci mertebe diferansiyel denklemlerin seri çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
4 |
Laplace transformasyonu |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
5 |
Birinci mertebe lineer denklem sisteminin çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
6 |
Lineer olmayan diferansiyel denklemler ve stabilite |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
7 |
Kısmı diferansiyel denklemler ve Fourier serileri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
8 |
Kısmı diferansiyel denklemler ve Fourier serileri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
9 |
Kısmı diferansiyel denklemler ve Fourier serileri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
10 |
Sınır değer problemleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
11 |
Ara sınav |
Yazılı Sınav |
Yazılı Sınav |
|
12 |
Sınır değer problemleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
13 |
Sınır değer problemlerinin çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
14 |
Sınır değer problemlerinin çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
15 |
Sınır değer problemlerinin çözümü |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Elementry Differential Equations and Boundry Value Problems, William E. Boyce, Richard C. DiPrima, John Wiley & Sons, Inc. 5.th Edition
Advanced Engineering Mathematics, Michael D. Greenberg, Prentice Hall, Second Edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
2 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
0 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
3 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
3 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
4 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
3 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|