Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Foundations of Solid Mechanics I |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-573 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Katı cisimler mekaniğinin temel kavramları tanıtılacak. Gerilme-gerinim ilişkilerini kullanarak lineer elastik malzemelerin modellemesi yapılabilecek. Öğrenciler kiriş ve plak gibi bazı temel elemanların statik ve dinamik analizini yapabilecek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Katı cisimler mekaniğinin temel kavramlarının tanıtımı. Lineer elastik davranışlı malzemelerin modellenmesi. Basit elemanların mekanik analizi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İndis notasyonu. Elastik özellikler: İzotrop ve Anizotrop malzemeler. Deformasyon kinematiği. Gerinim tensörleri. Gerilme ve gerilme tensörü. Gerilme-Gerinim ilişkisi. Varyasyon analizi. Enerji prensipleri. Kiriş ve plak problemleri. Titreşim ve burkulma analizleri. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İndis notasyonu |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
2 |
Tensörler |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
3 |
Gerilme-gerinim ilişkileri |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
4 |
Denge denklemleri |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
5 |
Lineer elastik ilişkiler |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
6 |
Lineer elastik malzemelerde malzeme simetrisi |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
7 |
I. Arasınav |
|
|
|
8 |
Varyasyon analizine giriş |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
9 |
Enerji prensipleri |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
10 |
Virtüel iş prensibi, minimum potansiyel enerji ve tamamlayıcı enerji |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
11 |
Karışık prensipler: Reissner prensibi |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
12 |
Enerji prensibinin uygulamaları |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
13 |
II. Arasınav |
|
|
|
14 |
Kirişlerin eğilmesi |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
15 |
Saint-Venant torsiyon problemi |
Ders notlarını okumak |
Ders anlatımı |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
5 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
5 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
0 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
0 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
0 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
0 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
0 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
5 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
0 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|