Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Computational Mechanics I

Dersin Kodu : MK-555

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEBİL YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1-Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisini ile donanımlı olma
2-İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme
3-Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma ve bunları uygulayabilme,
4 Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
5. Konu ile ilgili konularda bilgisayar programı hazırlayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencileri Hesaplamalı Mekanik alanında Bilgi ve Beceri Sahibi Yapmak

Dersin İçeriği : Matrisler, sonlu elemanlar yöntemine giriş, kafes, kiriş ve düzlem gerilme/birim uzama denklemleri, ANSYS / ABACUS: temelleri, modelleme, malzeme, yükleme, sınır denklemleri, titreşim analizleri.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Matrisler İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
2 Sonlu elemanlar yöntemi İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
3 Sonlu elemanlar yöntemi İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
4 Sonlu elemanlar yöntemi İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
5 Kafes, kiriş, düzlem gerilme/birim uzama denklemleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
6 Kafes, kiriş, düzlem gerilme/birim uzama denklemleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
7 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
8 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
9 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
10 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
11 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
12 Ara Sınav
13 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
14 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
15 ANSYS / ABACUS temelleri İlgili konular ve Ödevler Anlatma, Tartışma, Karşılaştırma, Problem Çözme
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim elemanının hazırladığı notlar
Diğer Kaynaklar  Öğrencinin tercih edeceği, yukarıdaki konuları içeren kitaplar veya kitap bölümleri.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 5
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 5
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 5
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 5
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 3
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 3
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 5
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 0
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 140
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.6
Dersin AKTS Kredisi: 6