Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Powder Metallurgy I

Dersin Kodu : MK-547

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ABDULKADİR EKŞİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Toz metallurjisi yönteminin bir alternatif üretim metodu olduğunu anlatmak. Ve niçin toz metalürjisi sorusuna cevap vermek.
Toz metalurjisi yöntemini tanıtmak ve seramik, metalik, kompozit yada sermet karakterdeki malzemelerin toz metalurjisi yöntemiyle üretimi ve üretim aşamaları, yöntemin karakteristikleri ve işlem parametreleri hakkında bilgi vermek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Introduction to powder metallurgy and definitions. Fabrication techniques of metal powders. Powder characterization and testing. The measurement of particle specifications. Particle packing characteristics. Methods of compaction. Particle deformation and densification under pressure. Density-pressure relations. Density and stress distribution in compacts.

Dersin İçeriği : İmalat usullerinden birisi olan toz metalürjisi metodunun anlatımı. Metal ve seramik tozlarından makine elemanlarının üretimi.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Toz metalurjisi yönteminin tanımını ve gerekliliğini oluşturmak ve diğer yöntemlerle karşılaştırmak. Sözel anlatım
2 Toz metalurjisi ürünlerinin kullanımını endüstriyel sektörler bazında sınıflandırmak Sözel anlatım
3 Tozların şekillendirme tekniklerini sınıflandırmak ve istenen malzeme özellikleri ile ilişkilendirmek Sözel anlatım
4 Powder characterization and testing. Sözel anlatım
5 Toz karekterizasyonu ve testi..
6 Numunelerin ölçümü
7 Ara Sınav Sınav
8 Tanecik paketleme ve presleme..
9 Tanecik paketleme ve presleme.. Sözel anlatım
10 Particle deformation and densification under pressure.
11 Basınç altında taneciklerin deformasyonu..
12 Basınç-yoğunluk ilişkileri.
13 Density-pressure relations. Sözel anlatım
14 Numunelerde basınç ve gerilme dağılımları.
15 Density and stress distribution in compacts. Sözel anlatım
16/17 Density and stress distribution in compacts.


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Ders notları ve Powder Metakllurgy Science , Randall M. German
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma 4
2 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma 3
3 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 4
4 Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma 3
5 Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 2
6 Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 2
7 Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 4
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme 5
9 İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 4
10 Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 4
11 Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 4
12 Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 6 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6