|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Non-traditional Machining Processes |
|
Dersin Kodu |
: |
MK-513 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MELİH BAYRAMOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Geleneksel olmayan üretim yöntemleri ile geleneksel üretim yöntemleri arasındaki farkı bilir. Geleneksel olamayan üretim yöntemlerine ait uygun proses parametrelerini seçebilir Proses parametrelerinin işlem performansına etkilerini yorumlayabilir İş parçasının özelliklerine şekline ve istenen özelliklere uygun yöntem belirleyebilir Gelenekseşl olmayan üretim yöntemlerinin uygulamaları ve sınırlamaları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Geleneksel olmayan üretim yöntemleri hakkında bilgi vermek ve bu yöntemlerin temel prensiplerini, kullanılan donanımları ve uygulama alanlarını tanıtmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektro erozyon ile işleme (EDM); EDM tezgahı, EDM işlemi, İşlem parametrelerinin işleme hızı ve elektrot aşınması ve yüzey pürüzlülüğüne etkileri, Elektrot malzemeleri, EDM uygulamaları. Lazer ışını ile işleme, Ultrasonik işleme, Kimyasal işleme, Elektrokimyasal işleme ve Su jeti ile işleme yöntemlerinin temel prensipleri, işlem parametrelerinin seçimi ve uygulama alanları. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Geleneksel olmayan üretim yöntemleri; Giriş, Sınıflandırma, Geleneksel yöntemlere göre farklılıkları |
İlgili konuyu oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Elektro Erozyon; Giriş, Tezgah yapısı ve özellikleri |
İlgili konuyu oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Elektro Erozyon; Proses parametreleri |
İlgili konuyu oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Elektro Erozyon; Erozyon sıvıları, seçimi, etkileri ve uygulamaları |
İlgili konuyu oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Elektro Erozyon; Elektrot malzemeleri, Elektrot seçimi |
İlgili konuyu oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Elektro Erozyon; Uygulama alanları, iş parçası tasarım kriterleri |
İlgili konuyu oku |
Konu anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Arasınav |
İlgili konuları çalış |
Yazılı sınav |
|
8 |
Su jeti ile kesme işlemleri, Tezgah yapısı, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
9 |
Su jeti ile kesme işlemleri, Tezgah yapısı, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
10 |
Elektro Kimyasal işleme yöntemi: Tezgah yapısı, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
11 |
Elektro Kimyasal işleme yöntemi: Tezgah yapısı, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
12 |
Kimyasal işleme yöntemi, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
13 |
Lazer ile kesme, Tezgah yapısı, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
14 |
Ultrasonik işleme yöntemi, Tezgah yapısı, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
15 |
Elektron ışını ile işleme, İşlem parametreleri, Uygulama alanları |
İlgili konuyu oku, konu ile ilgili sunu hazırla |
Konu anlatımı, öğrenci sunumu ve tartışma |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
İlgili konuları çalış |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
E. Paul DeGarmo, J.T. Black, R.A. Kohsern, Materials and Processes in Manufacturing, 8th ed., Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ, 1997, pp. 941–947.
Chemical Machining, Metals Handbook, vol. 3, Machining, 8th ed., American Society for Metals, Metals Park, OH, pp. 240–248.
Lecture notes on non-traditional machining processes by: Dr. H. N. Dhakal, Lecturer in Mechanical and Marine Engineering, School of Engineering, University of Plymouth, October 2007
Manufacturing Engineering and Technology Fifth Edition - Serope Kalpakjian and Steven R Sschmid. (Prentice Hall), 2006.
Manufacturing Technology, Volume 2. R L Timings & S P Wilkinson (Longman) 2000.
Ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
http://www.dimeg.unipd.it/didattica/31/8_Non_conventional.pdf
http://www.answers.com/topic/electrical-discharge-machining
http://www.google.co.uk/search?q=ultrasonic+machining+picture&hl=en&start=10&sa=N
http://www.answers.com/topic/electrical-discharge-machining
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İleri matematik, fen ve mühendislik bilgisi ile donanımlı olma |
0 |
|
2 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalındaki kavram, kuram ve prensiplere ileri düzeyde hâkim olma |
4 |
|
3 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında ileri düzeyde deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
0 |
|
4 |
Çeşitli ileri mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
5 |
|
5 |
Çalıştığı makine mühendisliği anabilim dalında teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde ileri mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
3 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
0 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
5 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
0 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
0 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
0 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
0 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
15 |
15 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|