|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Classroom Research |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 743 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin saha araştırmaları için uygun çalışma yöntemlerini belirleyebilmeleri Çalışmadaki katılımcıları uygun bir biçimde belirleyebilmeleri çalışmalarına uyumlu veri toplama araçlarını seçebilmeleri uygun analiz yöntemlerini kararlaştırabilmeleri kendi saha araştırmalarını yapabilmeleri ve çalışma sonuçlarını çeşitli yöntemlerle sunabilmeleri amaçlanmaktadır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders öğrencilerin saha çalışması yoluyla sınıf içi araştırma becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste öğrencilerin kendilerine uygun çalışma yöntemlerini belirleyerek, katılımcılarını, veri toplama araçlarını ve uygun analiz yöntemlerini seçip, kendi araştırmalarını yapmaları amaçlanmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınıf içi araştırma |
okuma |
sunu tartışma |
|
2 |
sınıf içi araştırmaların temeli |
okuma |
sunu tartışma |
|
3 |
sarmal araştırma ve sınıf içi araştırma |
okuma |
sunu tartışma |
|
4 |
sınıf içi araştırmaya odak belirleme |
okuma |
sunu tartışma |
|
5 |
sınıf araştırmaları ilkeleri |
okuma |
sunu tartışma |
|
6 |
sınıf içi araştırmalarda gözlem yöntemleri |
okuma |
sunu tartışma |
|
7 |
veri toplama |
okuma |
sunu tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
veri toplama araçları |
okuma |
sunu tartışma |
|
10 |
veri analizi |
okuma |
sunu tartışma |
|
11 |
veri sunumu |
okuma |
tartışma |
|
12 |
öğrenme ve sınıf içi araştırma bağlantısı |
okuma |
tartışma |
|
13 |
öğrenme ve sınıf içi araştırma bağlantısı |
okuma |
sunu tartışma |
|
14 |
öğretmen araştırmaları ve profesyonel öğrenme topluluklarının geliştirilmesi
sınıf içi araştırmalarda etik ve ahlaki konular |
okuma |
tartışma |
|
15 |
öğretmen araştırmaları ve profesyonel öğrenme topluluklarının geliştirilmesi
sınıf içi araştırmalarda etik ve ahlaki konular |
okuma |
tartışma |
|
16/17 |
Final |
Araştırma |
Proje |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hopkins, D. (2005). A Teacher’s Guide to Classroom Research. U.K: Mc. Grow Hill. Open
University Press
James, P. (2001).Teachers in Action Tasks for in-service Language Teacher Education and
Development. U.K.: C.U.P.
Mc. Kay, S. (2006). Researching Second Language Classrooms. U.S.A.: Lawrence Erlbaum
Associates Inc.
Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. U.S.A.: Sage
Production.
Tailor, G. (2005). Integrating Quantitative and Qualitative Methods. U.S.A.: University Pres
of America
Wajnyrb, R. (2000). Classroom Observation Tasks. U.K: C.U.P.
Nunan, D& Bailey, M.K. (2009). Exploring Second Language Classroom Research. U.S.A
Heinle
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
5 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|