Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Classroom Research

Dersin Kodu : ELT 743

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrencilerin saha araştırmaları için uygun çalışma yöntemlerini belirleyebilmeleri
Çalışmadaki katılımcıları uygun bir biçimde belirleyebilmeleri
çalışmalarına uyumlu veri toplama araçlarını seçebilmeleri
uygun analiz yöntemlerini kararlaştırabilmeleri
kendi saha araştırmalarını yapabilmeleri ve çalışma sonuçlarını çeşitli yöntemlerle sunabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrencilerin saha çalışması yoluyla sınıf içi araştırma becerilerini geliştirmelerini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği : Bu derste öğrencilerin kendilerine uygun çalışma yöntemlerini belirleyerek, katılımcılarını, veri toplama araçlarını ve uygun analiz yöntemlerini seçip, kendi araştırmalarını yapmaları amaçlanmaktadır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sınıf içi araştırma okuma sunu tartışma
2 sınıf içi araştırmaların temeli okuma sunu tartışma
3 sarmal araştırma ve sınıf içi araştırma okuma sunu tartışma
4 sınıf içi araştırmaya odak belirleme okuma sunu tartışma
5 sınıf araştırmaları ilkeleri okuma sunu tartışma
6 sınıf içi araştırmalarda gözlem yöntemleri okuma sunu tartışma
7 veri toplama okuma sunu tartışma
8 Arasınav
9 veri toplama araçları okuma sunu tartışma
10 veri analizi okuma sunu tartışma
11 veri sunumu okuma tartışma
12 öğrenme ve sınıf içi araştırma bağlantısı okuma tartışma
13 öğrenme ve sınıf içi araştırma bağlantısı okuma sunu tartışma
14 öğretmen araştırmaları ve profesyonel öğrenme topluluklarının geliştirilmesi sınıf içi araştırmalarda etik ve ahlaki konular okuma tartışma
15 öğretmen araştırmaları ve profesyonel öğrenme topluluklarının geliştirilmesi sınıf içi araştırmalarda etik ve ahlaki konular okuma tartışma
16/17 Final Araştırma Proje


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hopkins, D. (2005). A Teacher’s Guide to Classroom Research. U.K: Mc. Grow Hill. Open University Press
 James, P. (2001).Teachers in Action Tasks for in-service Language Teacher Education and Development. U.K.: C.U.P.
 Mc. Kay, S. (2006). Researching Second Language Classrooms. U.S.A.: Lawrence Erlbaum Associates Inc.
 Miles, B. M. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. U.S.A.: Sage Production.
 Tailor, G. (2005). Integrating Quantitative and Qualitative Methods. U.S.A.: University Pres of America
 Wajnyrb, R. (2000). Classroom Observation Tasks. U.K: C.U.P.
 Nunan, D& Bailey, M.K. (2009). Exploring Second Language Classroom Research. U.S.A Heinle
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6