|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Theoretical Linguistics |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 719 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler kuramsal dilbilimin temelleri konusunda gerekli bilgilere sahip olacaklardır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders iki amaca hizmet etmektedir. Önce, öğrencilerin (İngilizce öncelikli olarak fakat diğer dilleri de kapsayacak şekilde) dillerde seslerin, sözcüklerin ve tümcelerin çözümlemesi konusunda bilgilendirilmeleri sağlanacaktır. İkinci olarak ve yukarda sözünü ettiklerimizle eşit öneme sahip konular olarak, öğrencileri dilbilim kuramları konusunda bilinçlendirerek, kuramların sorunlardan yola çıkarak nasıl oluşturulduğu konusuna değinilecektir. Bu ders dört bölümde incelenecek olup, bu bölümler sesler, sözcükler, tümceler ve anlam alt konularını içerecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerin İngilizce ve diğer bazı dilleri de kapsayacak şekilde seslerin, sözcüklerin ve tümcelerin çözümlemesi konusunda bilgilendirilmeleri sağlanacaktır. İkinci olarak dilbilim kuramları konusunda bilinçlendirerek, kuramların sorunlardan yola çıkarak nasıl oluşturulduğu konusuna değinilecektir. Bu ders dört bölümde incelenecek olup, bu bölümler sesler, sözcükler, tümceler ve anlam alt konularını içerecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sesbilim |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
2 |
Biçimbilim |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
3 |
Sözdizim |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
4 |
Anlambilim |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
5 |
Söylem |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
6 |
Vize Sınavı |
Yok |
Klasik sınav |
|
7 |
Ruhdilbilim |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
8 |
Dildeki değişim |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
9 |
Lehçe farklılıkları |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
10 |
Dil ve kültür |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
11 |
Dil politikası |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
12 |
Birinci dil edinimi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
13 |
İkinci dil edinimi |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
14 |
Genel tekrar |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
15 |
Genel tekrar |
Yok |
Ders anlatımı, soru cevap, tartışmalar |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yok |
Klasik sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pinker, S. (1995). The language instinct (1st HarperPerennial ed.). New York: HarperPerennial.
Jackendoff, R. (2002). Foundations of language : brain, meaning, grammar, evolution. Oxford ; New York: Oxford University Press.
Jackendoff, R. (1997). The architecture of the language faculty. Cambridge, Mass.: MIT Press.
Jackendoff, R. (1994). Patterns in the mind : language and human nature. New York, NY: BasicBooks.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
5 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
3 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
12 |
72 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
12 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|