Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
ESP |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimini bilir. Öğrenme teorilerini bilir. İhtiyaç analizi yapmayı bilir. Özel amaçlı İngilizce alanında ders materyali hazırlar ve geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı Özel amaçları İngilizce´nin kuramsal öğrenme prensiplerini, Özel amaçlı İngilizce ile ilgili dil öğrenme kuramlarını, program hazırlama konusundaki yaklaşımları ve program hazırlama, materyal tasarlama, materyal geliştirme ve değerlendirmeyi kapsamaktadır. Ders ayrıca Türkiye ve diğer ülkelerdeki özel ve akademik İngilizce durumunu da içermektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Özel amaçlı İngilizcenin tarihsel gelişimi, öğrenme teorileri, ihtiyaç analizi, Özel amaçlı İngilizce alanında ders materyali hazırlama ve geliştirme, Özel amaçlı İngilizce programı hazırlama, içerik-temelli eğitim |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
İngilizce bölüm toplantı odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Genel tanıtım |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Karşılklı tartışma |
|
2 |
Özel amaçlı İngilizce nedir? Özel amaçlı İngilizcenin tarihçesi |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Karşılklı tartışma |
|
3 |
Program hazırlama: Dil tanımlamaları ve öğrenme kuramları |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Karşılklı tartışma |
|
4 |
İhtiyaç analizi ve Özel amaçlı/akademik İngilizcede
müfredat programı geliştirme |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
5 |
Program hazırlamada yaklaşımlar |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
6 |
Müfredat programı nedir ve program çeşitleri |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
7 |
Özel amaçlı İngilizcede materyal hazırlama ve değerlendirme |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
8 |
İlk proje teslimi |
Önceden okuma ve internet araştırması |
|
|
9 |
Materyal tasarlama yöntemi |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
10 |
Corpus dilbiliminin Özel amaçlı İngilizceye uygulaması |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
11 |
İkinci ve yavabcı dil öğretiminde içerik tabanlı eğitim |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
12 |
Bitişik ve korunmalı modeller |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
13 |
Türk üniversitelerinde Özel amaçlı/akademik İngilizce |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
14 |
Dünyada Özel amaçlı/akademik İngilizce |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Önceden okuma ve internet araştırması |
Öğrenci sunumu ve
Karşılklı tartışma |
|
16/17 |
İkinci proje teslimi |
Proje hazırlamak |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum. Boston: Heinle and Heinle Publisher.
Chamberlain, Dick & Robert J. Baumgardner (Eds.) (1988) ELT Documents 128 ESP in the Classroom: Practice and Evaluation The British Council Publications
Dudley Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in ESP- a multidisciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. and A. Waters (1987). English for specific purposes: a learning-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Jordan, R.R. (1983) Case studies in ELT. Collins ELT.
Brown, J. D. (1995). The elements of language curriculum. Boston: Heinle and Heinle Publisher.
Chamberlain, Dick & Robert J. Baumgardner (Eds.) (1988) ELT Documents 128 ESP in the Classroom: Practice and Evaluation The British Council Publications
Dudley Evans, T., & St John, M. J. (1998). Developments in ESP- a multidisciplinary approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Hutchinson, T. and A. Waters (1987). English for specific purposes: a learning-centered approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Jordan, R.R. (1983) Case studies in ELT. Collins ELT.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
2 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
2 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
3 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
3 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|