Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : ELT Methodology

Dersin Kodu : ELT 705

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Yabancı dil eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri izler ve sınıflarına aktarırlar.
Uygun yöntemlerle sınıf içi veri toplarlar.
Dil öğrenme yöntemlerini ülke koşullarına göre değerlendirirler.
Öğrencileri tanıma becerilerini geliştirirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Yabancı dil eğitimi alanındaki öğretim yöntemlerinin kısa bir tekrarını yapma; dil öğrenme kuramları ile yöntemlerin bağlantılarını örnekleriyle kurma; alanda son yıllarda sıklıkla tartışılan konularu değerlendirme; öğrenci odaklı eğitim uygulamalarını tartışma

Dersin İçeriği : Ders yabancı dil eğitiminde temel kavramların tanıtılması ile başlar. Dil öğrenme kuramları (Davranışçılık, Humanism vb) tanıtılır ve 20.yy. dil öğretiminin tarihsel bir gelişimi sunulur. Alandaki temel konular, (zeka, dil öğrenme stratejileri, motivasyon vb.) güncel makaleler eşliğinde tartışmaya açılır.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Bölüm toplantı salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dil eğitiminde temel kavramlar Ders materyali Sunu
2 Dil Yaş Bağlam Amaç İlgili kaynakları okuma Sunu/tratışma
3 Yapısal dilbilim ve Davranışçı Psikoloji İlgili kaynakları okuma Sunu/tratışma
4 Generative dilbilim ve bilişsel psikoloji İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
5 Insancıl yaklaşım ve Girdi Kuramı İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
6 Sosyal Konstraktivism İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
7 20.Yüzyıl dil eğitimine tarihsel bakış İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
8 Arasınav
9 Zeka Stil ve stratejiler İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
10 Motivasyon sosyokültürel etmenler İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
11 İletişimsel yaklaşım İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
12 Görev-temelli yaklaşım İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
13 Yansımalı eğitim İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
14 Eklektik yaklaşım İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
15 Yöntemler öldü mü? İlgili kaynakları okuma Sunu/tartışma
16/17 Tekrar


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Celce-Murcia, M. 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle&Heinle. Brown, H.D. 2007. (5th ed.) Principles of Language Learning and Teaching. Longman. Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Longman. Mitchell, R and Myles,F. 1998. Second Language Learning Theories. Arnold. Williams, M. and Burden, R.L. 1997. Psychology for Language Teachers. Cambridge.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 8 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 3
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 4
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 3
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 5 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 151
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.04
Dersin AKTS Kredisi: 6