|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
ELT Methodology |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 705 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yabancı dil eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri izler ve sınıflarına aktarırlar. Uygun yöntemlerle sınıf içi veri toplarlar. Dil öğrenme yöntemlerini ülke koşullarına göre değerlendirirler. Öğrencileri tanıma becerilerini geliştirirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yabancı dil eğitimi alanındaki öğretim yöntemlerinin kısa bir tekrarını yapma; dil öğrenme kuramları ile yöntemlerin bağlantılarını örnekleriyle kurma; alanda son yıllarda sıklıkla tartışılan konularu değerlendirme; öğrenci odaklı eğitim uygulamalarını tartışma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders yabancı dil eğitiminde temel kavramların tanıtılması ile başlar. Dil öğrenme kuramları (Davranışçılık, Humanism vb) tanıtılır ve 20.yy. dil öğretiminin tarihsel bir gelişimi sunulur. Alandaki temel konular, (zeka, dil öğrenme stratejileri, motivasyon vb.) güncel makaleler eşliğinde tartışmaya açılır. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bölüm toplantı salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dil eğitiminde temel kavramlar |
Ders materyali |
Sunu |
|
2 |
Dil
Yaş
Bağlam
Amaç |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tratışma |
|
3 |
Yapısal dilbilim ve Davranışçı Psikoloji |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tratışma |
|
4 |
Generative dilbilim ve bilişsel psikoloji |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
5 |
Insancıl yaklaşım ve Girdi Kuramı |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
6 |
Sosyal Konstraktivism |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
7 |
20.Yüzyıl dil eğitimine tarihsel bakış |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Zeka
Stil ve stratejiler |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
10 |
Motivasyon
sosyokültürel etmenler |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
11 |
İletişimsel yaklaşım |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
12 |
Görev-temelli yaklaşım |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
13 |
Yansımalı eğitim |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
14 |
Eklektik yaklaşım |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
15 |
Yöntemler öldü mü? |
İlgili kaynakları okuma |
Sunu/tartışma |
|
16/17 |
Tekrar |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Celce-Murcia, M. 2001. Teaching English as a Second or Foreign Language. Heinle&Heinle.
Brown, H.D. 2007. (5th ed.) Principles of Language Learning and Teaching. Longman.
Harmer, J. 2001. The Practice of English Language Teaching. Longman.
Mitchell, R and Myles,F. 1998. Second Language Learning Theories. Arnold.
Williams, M. and Burden, R.L. 1997. Psychology for Language Teachers. Cambridge.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
75 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
25 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
5 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
5 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
5 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
3 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
4 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
3 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
5 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
5 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 151 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|