Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Special Studies

Dersin Kodu : ELT 700

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : İlk 2 Yıl

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. JÜLİDE İNÖZÜ
Prof.Dr. HATİCE SOFU
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA
Doç.Dr. HATİCE ÇUBUKÇU
Doç.Dr. ZUHAL AKÜNAL OKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HASAN BEDİR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CEM CAN
Doç.Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YONCA ÇAYLAKLI ÖZKAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ABDURRAHMAN KİLİMCİ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ADNAN BİÇER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU ŞİRE KAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN İLİN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÜLDEN TÜM
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MERYEM MİRİOĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NEŞE ÜNAL CABAROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. RANA YILDIRIM

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : öğretim üyesi ofisi


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tezin konusu ile ilgili kaynak taraması yapma Kaynakları Okuma, İnceleme,Danışman Hocaya Sunma Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
2 Tezin konusu ile ilgili kaynak taraması yapma Kaynakları Okuma, İnceleme,Danışman Hocaya Sunma Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
3 Tezin konusu ile ilgili kaynak taraması yapma Kaynakları Okuma, İnceleme,Danışman Hocaya Sunma Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
4 Tezin konusu ile ilgili kaynak taraması yapma Kaynakları Okuma, İnceleme,Danışman Hocaya Sunma Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
5 Tezin konusu ile ilgili kaynak taraması yapma Kaynakları Okuma, İnceleme,Danışman Hocaya Sunma Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
6 Elde edilen kaynakların okunması, incelenmesi Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
7 Elde edilen kaynakların okunması, incelenmesi Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
8 Elde edilen kaynakların okunması, incelenmesi Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
9 Elde edilen kaynakların okunması, incelenmesi Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
10 Elde edilen kaynakların okunması, incelenmesi Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
11 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
12 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
13 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
14 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
15 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
16 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
17 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
18 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
19 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
20 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
21 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
22 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
23 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
24 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
25 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
26 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
27 Tez Yazımı Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
28 Danışman hocayla birlikte tez üzerinde çalışma Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
29 Danışman hocayla birlikte tez üzerinde çalışma Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
30 Danışman hocayla birlikte tez üzerinde çalışma Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
31 Danışman hocayla birlikte tez üzerinde çalışma Tez Yazımı Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme
32/33/34 Danışman hocayla birlikte tez üzerinde çalışma Kaynakçanın Yazılması Tartışma, Beyin Fırtınası, Karşılıklı Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  related literature
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. 5
2 Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. 5
3 İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. 5
4 Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. 5
5 Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. 5
6 Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. 5
7 İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. 5
8 Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6