|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyasal Ve Toplumsal Teoride İnceleme Konuları |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 461 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
klasik ve çağdaş bakış açıları da dahil olmak üzere, Avrupa bütünleşme sürecine temel teorik yaklaşımları anlar. AB´nin çok düzeyli siyasi sistemini ve kurumsal yapısını eleştirel olarak değerlendirir. AB politika-yapım mekanizmalarını inceler ve bazı önemli politika alanlarını analiz eder. Avrupa bütünleşme sürecini etkileyen güncel sorunların ve konuların etkilerini tanımlar ve değerlendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, öğrencilerin Avrupa bütünleşme çalışmaları alanındaki teorik ve pratik bilgilerini geliştirmeyi amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste Avrupa bütünleşme süreci, teorileri ve Avrupa genişleme süreci incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş |
Yok |
Ders anlatma |
|
2 |
Avrupa bütünleşme süreci, AB ve kurumları |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
3 |
Avrupa bütünleşme teorileri: klasik yaklaşımlar |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma,sunum |
|
4 |
Avrupa bütünleşme teorileri: güncel yaklaşımlar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
5 |
Avrupa genişleme süreci I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma,sunum |
|
6 |
Avrupa genişleme süreci II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
7 |
Avrupa Birliği, Türkiye Genel Sekreterliği konuk konuşmacı
|
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
AB küresel bir aktör mü? |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
10 |
Ortak Dış ve Güvenlik Politikası |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
11 |
Avrupa Güvenlik ve Savunma Politikası |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
12 |
AB insan hakları politikası |
Kaynak okuma, sunum hazırlama |
Ders anlatma,sunum |
|
13 |
AB göç ve sığınma politikası |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, küçük grup tartışması |
|
14 |
Avrupa bütünleşmesinde güncel konular ve sorunlar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
15 |
Araştırma temelli tartışma |
- |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Wallace, H., Wallace, W. and Pollack, M.A. (2005) Policy-Making in the European Union, Oxford: Oxford University Press.
Wiener, A and Diez, T (eds) (2004) European Integration Theory, Oxford: Oxford
University Press.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
3 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
5 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
5 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
5 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
15 |
45 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|