|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Güvenlik Çalışmaları |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 437 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Güvenlik kavram ve türlerini öğrenmek Ulusal ve Uluslararası güvenlik konularını anlamak Bölgesel, ulusal ve uluslararası çatışma konularını incelemek ve analiz etmek
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Güvenlik kavramının kavramsal açıklamasından strateji, savaş ve barış girişimleri ve geliştirilen yeni teorileri dünyada yaşanan mevcut sorunlar üzerinden açıklayarak anlaşılırlığını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, Guvenlik Calismalari alaninda temel kavramlar ve gelismeler uzerine odaklanmakta, ve savaslarin sebepleri, guvenlik toplumlari, toplum guvenligi, insan guvenligi gibi hem klasik hem de cagdas guvenlik konularini kapsamaktadir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriğinin ve haftalık ders akışının açıklaması |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Derse katılım |
|
2 |
Güvenlik kavramı ve teorileri |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim |
|
3 |
Güvenlikleştirme ve örgütsel gerekçelendirme |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim |
|
4 |
NATO ve AGİT in amaç ve hedefleri, özellikleri |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
5 |
Anahtar kelimelerin dergilerden ve kaynakçalardan belirlenmesi |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
6 |
Çatışma çözümleri ; yaklaşımlar |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
7 |
Güvenlik ve Strateji :Makalelerin ve konuların açıklanması |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
8 |
VİZE |
YAZILI ARA SINAV |
yazılı ara sınav |
|
9 |
Güvenlik sorunu.örnek olay. 1 +1 |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
10 |
Çatışma . Sınır ötesi. örnek olay. 1 +1 |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
11 |
Çatışma ve terör. örnek olay.1 + 1 |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
12 |
Çatışma ve terör . örnek olay 1 + 1 |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
13 |
Bölgesel Güvenlik Sorunu. Örnek olay 1 + 1 |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
14 |
Uluslararası Güvenlik Sorunu. Örnek olay 1 + 1 |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
15 |
Türkiye´nin Güvenlik Durumu. |
ilgili ders notları,makalelerin okunması, anlaşılması |
Ders anlatımı,interaktif eğitim,sunum |
|
16/17 |
Genel değerlendirme ve kısaca başlıkların tekrarı |
Genel değerlendirme |
Genel değerlendirme ve dönemin özeti |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ateşoğlu-Güney , Güvenlik.2003 . YTU
Ayman G., Konvansiyonel Silahlar ve Güvenlik. Der yayınları.2000
Bilgin P. Türkiye de Güvenlik Kavramı,Algısı ve Teorisi. SAREM Strateji. 1998
Özen Ç., Güvenlik Çalışmaları, Bağlam yayınları. Ankara, 2010
Dedeoglu B. Güvenlik ve Strateji. Der yayınları.1999
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
4 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
4 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
3 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
5 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
3 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
2 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
2 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
12 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 147 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|