|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Etnisite Ve Milliyetcilik |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 337 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Etnisite ve milliyetçilik konularının analizi ile ilgili temel sorunlar ve tartışmalar hakkında bilgi edinir. Farklı milliyetçilik kuramları hakkında bilgi edinir. Milliyetçilik literatürünü sorgulayabilir. Etnik ve ulusal kimliklerin inşası ve siyasallaştırılması ile ilgili sorunları tespit ve analiz edebilir. Bilgiyi toplayabilir ve yorumlayabilir,sosyal ve siyasi olayları toplanan bilgi ile açıklayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı etnisite ve milliyetçilik teorilerini işlemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, etnik ve dini kimliklerin oluşması ve politizasyonu ile ilgili sorunlar ve tartışmalara odaklanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Yok |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
2 |
Önemli kavramlar: Etnik grup, ırk, millet nedir? |
Kaynak okuma |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
3 |
Milliyetçilik kuramları I |
Kaynak okuma |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
4 |
Milliyetçilik kuramları II |
Kaynak okuma |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
5 |
Etnik ve milli kimliklerin politizasyonu |
Kaynak okuma |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
6 |
Milliyetçi Hareketler ve Devlet |
Kaynak okuma |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
7 |
Küreselleşen Dünyada Milliyetçilik |
Kaynak okuma |
Ders anlatımı ve tartışma |
|
8 |
Arasınav |
Sinava hazirlik |
- |
|
9 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
10 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
11 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
12 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
13 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Yok |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sinava hazirlik |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Anthony D. Smith. 2009., Milli Kimlik. İstanbul: İletişim Yayınları.
Benedict Anderson. Hayali Cemaatler. İstanbul: Metis Yayınları.
Eric J. Hobsbawm. 2006. Milletler ve Milliyetçilik Program Mit Gerçeklik. Ayrıntı Yayınları.
Ernest Gellner. 2009. Milliyetçiliğe Bakmak. İletişim Yayınları, 3. Baskı.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
4 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
4 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
3 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
2 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
0 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
2 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
2 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
15 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|