|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Yabancı Dil II |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 332 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi tamamlayan öğrenciler, akademik metinleri hızlı ve etkili bir şekilde okur, ana fikirleri tanımlar. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, özgeçmiş yazma ve mülakat becerilerini geliştirirler. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, iletişim ve sunum becerilerini geliştirirler. Bu dersi tamamlayan öğrenciler, makaleler okuyarak ve haftalık ödevlerini tamamlayarak yazma becerilerini güçlendirirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
This course is designed to assist students in improving their reading, writing and speaking skills for academic use. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders ogrencilere siyaset bilimin temel dili ve terminolojisini ogretmek ve siyaset biliminde yapilan akademik calismalarin analizi uzerine yogunlasmaktadir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş, değerlendirme ve seminer çalışması |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
2 |
Akademik bir özgeçmiş nasıl yazılır? |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
3 |
Başarılı bir iş görüşmesi nasıl yapılır I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, simülasyon |
|
4 |
Başarılı bir iş görüşmesi nasıl yapılır II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, simülasyon |
|
5 |
Eleştirel yazıma ilişkin eleştirel okuma I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
6 |
Eleştirel yazıma ilişkin eleştirel okuma II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
7 |
Sunum becerileri I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, grup sunumları |
|
8 |
Arasınav |
Sinava hazirlik |
- |
|
9 |
Sunum becerileri II |
Kaynak okuma |
Grup sunumları |
|
10 |
Tez yazımı I |
Örnek yazma |
Ders anlatma |
|
11 |
Tez yazımı II |
Örnek yazma |
Ders anlatma, tartışma |
|
12 |
Makale okuma ve tartışma |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
13 |
Makale okuma ve tartışma |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
14 |
Etkili bir tartışma nasıl gerçekleştirilir? |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, grup çalışması |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
- |
Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sinava hazirlik |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tek bir kaynak yok.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
1 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
0 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
2 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
0 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
0 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
3 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|