|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Yabancı Dil I |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 331 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi basariyla tamamlayan ogrenciler, Akademik makale yazma kurallari ve metotlarini anlayarak akademik intihal hatalarini onler Akademik yazilari verimli ve cabuk bir sekilde okuyup yazinin ana fikri ve yardimci fikirleri tanimlar Akademik makaleler okuyarak ve haftalik odevleri yaparak yazma becerilerini ve kelime hazinelerini gelistirir Iletisim ve sunus becerilerini ilerletir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı, öğrencilere alanlarında dusunme, konuşma ve okuduğunu kavrama yetilerini geliştirmek için siyaset bilimi terminolojisini tanıtmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders ogrencilere siyaset bilimin temel dili ve terminolojisini ogretmek ve siyaset biliminde yapilan akademik calismalarin analizi uzerine yogunlasmaktadir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giris - Degerlendirme ve Doneme Genel Bakis |
Yok |
Ders
|
|
2 |
Akademik bir yazi nasil yazilir?
|
Kaynak Okuma |
Ders, kucuk grup tartisma
|
|
3 |
Yazma ve Okuma Teknikleri I: Yazma Teknikleri |
Kaynak Okuma
Makale hazirlama
|
Ders, sunum
|
|
4 |
Yazma ve Okuma Teknikleri I: Daha verimli nasil okuruz/ |
Kaynak Okuma
Odev: Kisa Akademik Makale Analizi |
Ders, kucuk grup tartisma
|
|
5 |
Akademik Calismar Icin Okuma Becerileri: Not alma, aciklama, ozet
|
Kaynak Okuma |
Ders, sunum |
|
6 |
Yazma Sureci
|
Kaynak Okuma
Makale hazirlama |
Ders, kucuk grup tartisma
|
|
7 |
Sunum teknikleri
|
Kaynak Okuma
Sunum Ornekleri Analizi |
Ders, sunum
|
|
8 |
Ara Sinav
|
Sinava hazirlik |
- |
|
9 |
Akademik Kelime Hazinesini Gelistirme I |
Makale okuma
Kelime listesi hazirlama |
Ders, sinif icin kisa sinav
|
|
10 |
Akademik okuma ve tartisma
|
Tartisma Konusunu Hazirlama |
Ders, kucuk grup tartismalari |
|
11 |
Akademik Kelime Hazinesini Gelistirme II |
Makale okuma
Kelime listesi hazirlama
Odev |
Ders, sinif icin kisa sinav |
|
12 |
Akademik okuma ve tartisma |
Tartisma konusu hazirlama |
Ders, kucuk grup tartismalari
|
|
13 |
Akademik Yazilarin Cevirisi I
|
Makale Ceviri |
Ders, kucuk grup tartismalari |
|
14 |
Akademik Yazilarin Ceviri II
|
Makale Ceviri |
Ders, kucuk grup tartismalari
|
|
15 |
Donemi Gozden Gecirme ve Donem Elestirisi
|
Yok |
Tartisma
|
|
16/17 |
Final Sinavi |
Sinava hazirlik |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tek bir kaynaga bagli degil.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
3 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
1 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
4 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
0 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
3 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
3 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
2 |
32 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
2 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
8 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|