|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriğinin açıklanması |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
2 |
Westphalia Barışı : Neden ve sonuçları |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
3 |
Prenslikler ve aralarında başlayan ekonomik ortaklıklar |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması, odev |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
4 |
Ren Seyr-ü Sefer ve Tuna Seyr-ü Sefer Anlaşmaları; Tarafları,amaçlar |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması, odev |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
5 |
Viyana Sözleşmesi : Avrupa´da Ticari Ortaklıkların Farklılaşması |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
6 |
Koloniyel sistem ve ticaretin gelişimi |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
7 |
Avrupada Sanayi devrimi ve radikal değişimin başlaması |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
8 |
VİZE |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
1. Dünya Savaşı süreci ekonomik İlişkiler |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
10 |
2.Dünya Savaşı süreci dünya ekonomisi |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması, odev |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
11 |
Bretton Woods Konferansı : IMF,IBRD |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
12 |
2.Dünya Savaşı Sonrası yeni bir kurum : BM |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması, odev |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
13 |
GATT , Uruguay Görüşmeleri, D.T.Ö. |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması, odev |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
14 |
G-8 ve G-20 |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
15 |
Ekonomik kurumsallaşma ve çoklı uluslararası ilişkiler ağı |
Kaynakçalar hakkında bilgi vermek,kaynakların tanıtılması |
Ders anlatımı,okuma ve anlama |
|
16/17 |
Final sinavi |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
5 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
1 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
1 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
3 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|