Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Avrupa Birliği

Dersin Kodu : IR 317

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HARUN ARIKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Avrupa entegrasyon sürecinin dinamik yapısını analiz eder.
Öğrencilere Avrupa Birliği konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır.
Öğrencilere AB karar alma mekanizması ve ortak politikalar konusunda analiz yapabilme becerisini kazandırır.
Öğrencilere Avrupa entegrasyon sürecindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneğini kazandırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı Avrupa entegrasyon sürecinin tarihsel arka planınındaki dinamikleri incelemek ve Avrupa Birliği´nde kuruluşundan günümüze kadar yaşanan değişimleri analiz etmektir. Bu çerçevede AB´nin kurumları, karar alma mekanizmaları ve üye ülkelerin Avrupa entegrasyon sürecine yaklaşımları teorik ve uygulamalı çerçevede incelenecektir.

Dersin İçeriği : Bu ders lisans öğrencilerini Avrupa Entegrasyonu´nu açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunmanın yanında Birliğin ortak politikaları ve Avrupa entegrasyon sürecinin ileride ne yönde gelişeceği konusunda bilgi sunar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İ.İ.B.F DERSLİKLERİ


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Avrupa entegrasyon teorileri Yok Düz anlatım ve tartışma
2 Tarihsel bir perspektif içinde Avrupa entegrasyonu Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
3 Avrupa entegrasyonu için yasal çerçeve: Roma Antlaşması Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
4 Messina Anlaşması´ndan Avrupa Tek Senedi´ne Avrupa entegrasyon tarihi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
5 Maastricht Antlaşması´nın Avrupa entegrasyonuna etkileri Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım ve tartışma
6 2009 Lizbon Anlaşması´ndan günümüze Avrupa entegrasyonu Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım ve tartışma
7 AB kurumları: Avrupa Konseyi Kaynak okuma Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Sinava hazirlik Yazılı sınav
9 AB kurumları: AB Bakanlar Konseyi Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve sunum
10 AB kurumları: Avrupa Parlamentosu Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve sunum
11 AB kurumları: Avrupa Komisyonu Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve sunum
12 AB Ortak Politikaları: AB Ortak Tarım Politikası Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma ve sunum
13 AB Ortak Politikaları: AB Parasal Birliği Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
14 AB Ortak Politikaları: AB Genişleme Politikası Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
15 AB Ortak Politikaları: Ortak Dışişleri ve Güvenlik Politikası Kaynak okuma, odev hazirlama Düz anlatım, tartışma ve sunum
16/17 Final Sınavı Sinava hazirlik Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Ayhan Kaya ve diğerleri (der.), Avrupa Birliği´ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar, İstanbul Bilgi Üniv. Yayınları, 2013.
 Desmond Dinan, Avrupa Birliği Tarihi, Kitap Yayınevi, 2013.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 2
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 4
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 1
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 0
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 5
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 4
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6