|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Avrupa Birliği |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 317 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Avrupa entegrasyon sürecinin dinamik yapısını analiz eder. Öğrencilere Avrupa Birliği konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. Öğrencilere AB karar alma mekanizması ve ortak politikalar konusunda analiz yapabilme becerisini kazandırır. Öğrencilere Avrupa entegrasyon sürecindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneğini kazandırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı Avrupa entegrasyon sürecinin tarihsel arka planınındaki dinamikleri incelemek ve Avrupa Birliği´nde kuruluşundan günümüze kadar yaşanan değişimleri analiz etmektir. Bu çerçevede AB´nin kurumları, karar alma mekanizmaları ve üye ülkelerin Avrupa entegrasyon sürecine yaklaşımları teorik ve uygulamalı çerçevede incelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders lisans öğrencilerini Avrupa Entegrasyonu´nu açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunmanın yanında Birliğin ortak politikaları ve Avrupa entegrasyon sürecinin ileride ne yönde gelişeceği konusunda bilgi sunar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İ.İ.B.F DERSLİKLERİ |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Avrupa entegrasyon teorileri |
Yok |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Tarihsel bir perspektif içinde Avrupa entegrasyonu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Avrupa entegrasyonu için yasal çerçeve: Roma Antlaşması |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Messina Anlaşması´ndan Avrupa Tek Senedi´ne Avrupa entegrasyon tarihi |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Maastricht Antlaşması´nın Avrupa entegrasyonuna etkileri |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
2009 Lizbon Anlaşması´ndan günümüze Avrupa entegrasyonu |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
AB kurumları: Avrupa Konseyi |
Kaynak okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
9 |
AB kurumları: AB Bakanlar Konseyi |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
10 |
AB kurumları: Avrupa Parlamentosu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
11 |
AB kurumları: Avrupa Komisyonu |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
12 |
AB Ortak Politikaları: AB Ortak Tarım Politikası |
Kaynak okuma |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
13 |
AB Ortak Politikaları: AB Parasal Birliği |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
14 |
AB Ortak Politikaları: AB Genişleme Politikası |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
15 |
AB Ortak Politikaları: Ortak Dışişleri ve Güvenlik Politikası |
Kaynak okuma, odev hazirlama |
Düz anlatım, tartışma ve sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ayhan Kaya ve diğerleri (der.), Avrupa Birliği´ne Giriş: Tarih, Kurumlar ve Politikalar, İstanbul Bilgi Üniv. Yayınları, 2013.
Desmond Dinan, Avrupa Birliği Tarihi, Kitap Yayınevi, 2013.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
5 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
2 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
5 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
5 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
5 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
1 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
0 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
4 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
5 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|