Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uluslararası İlş. Teorileri

Dersin Kodu : IR 313

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Uluslararası ilişkilerdeki temel terimleri tanımlar.
Uluslarası ilişkiler teorisindeki ana tartışmaları sayabilir.
Uluslarası ilişkiler teorisindeki geleneksel ve alternatif kuramları açıklar ve tartışır.
Uluslararası ilişkiler kuramlarının evrenselliğini tartışır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders öğrenciyi uluslarası ilişkilerdeki temel teoriler, tartışmalar ve sorunlar hakkında bilgilendirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği : Bu derste öğrenci, uluslarası ilişkilerdeki temel teoriler, tartışmalar ve sorunlar hakkında bilgilendirilir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İ.İ.B.F. Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş: Akademik bir disiplin olarak Uluslararası İlişkiler; temel kavramlar A. Eralp (der.), Devlet, Sistem ve Kimlik, s.15-28. Ders anlatımı ve tartışma
2 Uluslarası İlişkilerde Temel Teorik Yaklaşımlar "A. Eralp (der.), Devlet, Sistem ve Kimlik, s.15-28. Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler Teorileri, 21-36. " Ders anlatımı ve tartışma
3 Realizm "A. Eralp (der.), Devlet, Sistem ve Kimlik, s. 57-88; 149-164. Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler Teorileri, 163-192, 192-213, 343-353, 406-445. " Ders anlatımı ve tartışma
4 Liberalizm Kaynak okuma, odev hazirlama Ders anlatımı ve tartışma
5 Uluslararası İlişkilerde Marksizm A. Eralp (der.), Devlet, Sistem ve Kimlik, s. 169-174. Ders anlatımı ve tartışma
6 İnşacılık Kaynak okuma, odev hazirlama Ders anlatımı ve tartışma
7 Uluslararası İlişkiler teorisinde Toplumsal Cinsiyet ve Feminizm Kaynak okuma Ders anlatımı ve tartışma
8 Arasınav Sinava hazirlik Yazılı sınav
9 Kritik teori Kaynak okuma Ders anlatımı ve tartışma
10 Postmodernizm Kaynak okuma Ders anlatımı ve tartışma
11 Öğrenci sunumları Sunum hazırlama Sunum ve tartışma
12 Öğrenci sunumları Sunum hazırlama Sunum ve tartışma
13 Öğrenci sunumları Sunum hazırlama Sunum ve tartışma
14 Öğrenci sunumları Sunum hazırlama Sunum ve tartışma
15 Genel Değerlendirme Yok Sunum ve tartışma
16/17 Final Sınavı Sinava hazirlik Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Atila Eralp (der.), Devlet, Sistem ve Kimlik, İstanbul: İletişim, 1996.
 Tayyar Arı, Uluslararası İlişkiler Teorileri, İstanbul: Alfa, 2008 (5. baskı).
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 3
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 5
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 5
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 5
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 2
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 0
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 4
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 3
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 4
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6