|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Advanced English II |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 222 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERDAL YASAVUL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uluslararası ilişkiler ile ilgili dersleri, konuşmaları dinleyip anlayabilir Medyadaki güncel olayları dinleyip/okuyup anlayabilir Güncel olaylar ve uluslararası ilişkiler konusunda konuşabilir Güncel bir olay hakkında görüşlerini yazılı olarak ifade edebilir Resmi mektup yazabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İngilizce verilen alan içi derslerini anlayabilecek ve kullanabilecek düzeyde dil becerilerini kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kariyer ile ilgili kelimeler, Gereklilik kipi (must, need to, have to, should), geçmiş zamanlar (1), Geçmiş zamanlar (2), gelecek zamanlar, gelecek zamanlar, Koşul cümleleri (2), Zaman bildiren bağlaçlar,Edilgen yapı (1), Edilgen yapı (2). |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte tarafından atanan dersliklerden biri kullanılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kariyer ile ilgili kelimeler |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
2 |
Gereklilik kipi (must, need to, have to, should) |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
3 |
Geniş zaman, şimdiki zaman |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
4 |
Geçmiş zamanlar (1) |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
5 |
Geçmiş zamanlar (2) |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
6 |
Çoklu kelimeli fiiller |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
7 |
Çoklu kelimeli fiiller |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Gelecek zamanlar |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
10 |
Dolaylı Anlatım |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
11 |
Koşul cümleleri (1) |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
12 |
Koşul cümleleri (2) |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
13 |
Zaman bildiren bağlaçlar |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
14 |
Edilgen yapı (1) |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
15 |
Edilgen yapı (2) |
İlgili kitap bölümleri |
Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Market Leader, Pearson, Upper Intermediate, 3. Edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
1 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
1 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
1 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
1 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
1 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
1 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
3 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
1 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
2 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
3 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 58 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|