|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemi |
|
Dersin Kodu |
: |
IR 219 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sosyal Bilimlerde araştırma yöntemleri ile ilgili kavramsal tartışmaları ele alır. Sosyal Bilimler alanındaki araştırmalarda metod ve teorik çerçeve oluşturulması konusunda bilgi edinir. Sosyal Bilimler alanında araştırma sorularının ortaya konulması ve uygun metodolojik ve kavramsal çerçevenin oluşturulması becerisini geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı yüksek lisans düzeyinde, sosyal bilimlerde nicel ve nitel metodolojik araçları kullanabilme ve kuramsal bir perspektiften sosyal bilimler konularını analiz edebilme becerisini kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, sosyal bilimlerde nicel ve nitel yöntemleri öğrencilere tanıtır. Ayrıca bu ders, öğrencilere bilimsel bir perspektiften teorik ve uygulamalı bilgi birikimi kazandırır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İ.İ.B.F. derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sosyal Bilimlerde Literatür Çalışmaları |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
2 |
Sosyal Bilimlerde Kavramsal Tartışmalar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
3 |
Sosyal Bilimlerde Kuramsal Tartışmalar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
4 |
Sosyal Bilimlerde Metodolojik Tartışmalar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
5 |
Sosyal Bilimlerde Nicel Yöntemler I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
6 |
Sosyal Bilimlerde Nicel Yöntemler II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
7 |
Sosyal Bilimlerde Nicel Yöntemler III |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Sosyal Bilimlerde Nitel Yöntemler I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
10 |
Sosyal Bilimlerde Nitel Yöntemler II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
11 |
Sosyal Bilimlerde Nitel Yöntemler III |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
12 |
Sosyal Bilimlerde Söylem Analizi I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
13 |
Sosyal Bilimlerde Söylem Analizi II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
14 |
Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
15 |
Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kaan BÖKE (ed.), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Alfa Yayınları, 2012.
Keith F. Punch, Sosyal Araştırmalara Giriş (Nicel ve Nitel yaklaşımlar), Siyasal Kitabevi, 2. Baskı, 2011.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. |
2 |
|
2 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. |
3 |
|
3 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. |
4 |
|
4 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. |
2 |
|
5 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
3 |
|
8 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
5 |
|
9 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
10 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. |
5 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
5 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 99 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|