Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Diplomasi Tarihi 1

Dersin Kodu : IR 215

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EMİNE ASLIÇOMO

Dersin Öğrenme Kazanımları : Modern devletlerin doğuşu, devletler arasındaki ilişkilerin gelişimi ve söz konusu dönemde siyasi tarihe yön veren toplumsal olayları eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
İncelenen tarihsel olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurabilme becerisi geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu ders Rönesans döneminden Birinci Dünya Savaşı´nın sonuna kadar uzanan dönemde dünya siyasi tarihine yön veren temel gelişmeler üzerinde yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Avrupa merkez olmak üzere yaşanan siyasi ve ekonomik değişimler incelenecektir.

Dersin İçeriği : Rönesans, Reform, Coğrafi Keşifler, Mutlakiyet, Aydınlanma, Amerikan Devrimi, Fransız Devrimi, 1815 Viyana Kongresi / 1830 - 1848 Devrimleri, Endüstri Devrimi ve Sonuçları, Sömürgecilik ve Emperyalizmin Gelişimi, Alman ve İtalyan Ulusal Birliği, 1856 Paris Konferansı / 1904-1905 Japon – Rus Savaşı, 1. Dünya Savaşı’nın Nedenleri, Gelişimi ve Sonuçlarının Analizi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İlk Medeniyetler: Mısır, Mezopotamya, Bereketli Hilal, Hindistan, Çin Yok Düz Anlatım,Tartışma
2 İlkçağlarda Akdeniz: Yunan Medeniyeti, Roma´nın Yükselişi Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
3 Roma´nın Düşüşü, Islam´ın ve Hıristiyanlığın doğuşu ve yayılması, Germanik Krallıklar, Bizans İmparatorluğu Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
4 Feodal Avrupa: Yönetim Biçimi, ekonomi ve din Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
5 Geçiş Dönemi: Haçlı Seferleri, Rönesans, Protestan Devrimi Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
6 Modern Avrupa´nın Doğuşu: Din Savaşları, 14. Louis Dönemi, İngiltere´de sınırlı Monarşi, Doğu ve Orta Avrupa´nın yeni güçleri Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
7 Devrimler Çağı:Amerika ve Fransa Kaynak okuma, odev Düz Anlatım,Tartışma
8 Ara sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
9 Sanayi Devrimi Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
10 Demokrasinin Yükselişi Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
11 Modern milliyetçilikler dönemi Kaynak okuma, odev Düz Anlatım,Tartışma
12 Modern Emperyalizm Kaynak okuma, odev Düz Anlatım,Tartışma
13 Birinci Dünya Savaşı: Nedenleri ve Gelişimi Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
14 Savaşın Sonuçları Kaynak okuma Düz Anlatım,Tartışma
15 Genel değerlendirme Yok Düz Anlatım,Tartışma
16/17 Final Sınavı Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fahir Armaoğlu (1991) 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1980), Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
 Stephen J. Lee (1984) Aspects of European history, 1494-1789, Methuen & Co.Ltd.
 Andrew Pettegree (2000) Reformation World, Routledge.
 Research & Education Association,Allen Horstman (2003) The Essentials of European History: 1450 to 1648, the Renaissance, Research & Education Association.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 5
2 Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 3
3 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
4 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. 4
5 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 1
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 5
7 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 1
8 Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. 0
9 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
10 Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 5
13 Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 7 21
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5