Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kıyı Alanları Yönetimi

Dersin Kodu : PM 471

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kıyı alanları yönetiminin içeriği ve gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak.
Kıyının fiziksel ve biyolojik özellikleri, kıyı habitatları ve bitki toplulukları ile kıyılarda alan kullanımları konusunda temel bilgileri öğrenmek.
Kıyı yönetiminde teknikler ve araçları öğrenmek.
Kıyılarda planlama sorunları, olanaklar ve çözüm alternatiflerini ilişkilendirerek mantıksal çerçeve kurabilmek
Kıyı yönetimi konusunda çalışmaları incelemek, örnek planlama yaklaşımları geliştirebilmek ve sunmak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilere Kıyı Alanları Yönetiminin temel kavram ve uygulamalarını sunmak.

Dersin İçeriği : Kıyı alanları yönetiminin içeriği ve gelişimi. Kıyının fiziksel özellikleri, Kıyı ekosistemi. Kıyı kumullarının ve tuzlu bataklıkların bitki toplulukları. Kıyılarda alan kullanımları ve koruma gereksinimi. Ulusal ve bölgesel ölçekte kıyı koruma yönünden çelişkiler. Kıyı yönetiminde teknikler ve araçlar. Yönetim Planlaması. Örnek çalışmalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kıyı alanları yönetiminin içeriği ve gelişimi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
2 Kıyının fiziksel özellikleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
3 Kıyı ekosistemleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
4 Akdeniz kıyı Habitatları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
5 Kıyı kumullarının ve tuzlu bataklıkların bitki toplulukları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
6 Arazi Çalışması: Yumurtalık Dalyan Çamlığı TKA İnceleme alanı ile ilgili bilgi toplamak Power Point Sunumu
7 Ara Sınav Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak -
8 Kıyılarda alan kullanımları Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
9 Arazi Çalışması: Mersin-Silifke kıyı şeridi İnceleme alanı ile ilgili bilgi toplamak Power Point Sunumu
10 Ulusal ve bölgesel ölçekte kıyı koruma yönünden çelişkiler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
11 Kıyı yönetiminde teknikler ve araçlar Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
12 Sulak Alan Yönetimi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
13 Balıkçılık Yönetimi Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Power Point Sunumu
14 Örnek çalışma Örnek çalışmanın hazırlanması ve sunumu Power Point Sunumu
15 Örnek çalışma Örnek çalışmanın hazırlanması ve sunumu Power Point Sunumu
16/17 Yıl Sonu Sınavı Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma -


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Doğan, E., S. Burak, M. A. Akaya, 2005. Türkiye Kıyıları (Tanımlama-Planlama-Kullanım) Beta yayınları, No: 1611, İstanbul 2. Clark, J., 1977. Coastal Ecosystem. Ecological Considerations for Management of the Coastal Zone. NOAA, The Conservation Foundation, p.177. 3. Ranwell, D. S., 1972. Ecology of Salt Marshes and Sand Dunes. ISBN 0412 10500 4, Chapman&Hall, p.258.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. 0
2 Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir 1
3 Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar 0
4 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir 0
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir 0
6 Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak 3
7 Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır 1
8 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 1
9 Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır 2
10 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
11 Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir 1
12 Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir 3
13 Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır 0
14 Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir 0
15 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar 0
16 Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir 0
17 Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar 2
18 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 0
19 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 0
20 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 79
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.16
Dersin AKTS Kredisi: 3