Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Staj |
|
Dersin Kodu |
: |
P 334 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUZAFFER YÜCEL Prof.Dr. HAKAN ALPHAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT Dr.Öğr. ÜyesiDr. BERRİN SİREL Prof.Dr. MEHMET FARUK ALTUNKASA Prof.Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. YÜKSELÜNLÜKAPLAN Arş.Gör. CENK DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Meslekle ilgili uygulamaları görür ve uygulamaya katılır Peyzaj Mimarlığının güncel uygulama alanlarını öğrenmek Mesleki yetkinlik konusunda bilgi almak Uygulama alanında deneyim kazanmak İlgili meslek disiplinlerinin uygulamadaki etkisini anlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teorik olarak anlatılan ders konularının uygulamalarını yapmak, Türkiye ve dünyadaki uygulamalardan örnekler üzerinde tartışmalar yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mesleğin uygulanmasına yönelik örnekler, uygulamalar, projelerin başlangıcından uygulanmasına kadar olan süreçte yapılması gerekenlere yönelik örnekler, açıklamalar, meslek etiği örnekleri, güncel uygulama alanları ve meslek ile ilgili farklı disiplinlerin yapmış olduğu örnek uygulama projeleri ve çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
5 No.lu Derslik ve Bölüm Çevresindeki Arazi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tasarım teknikleri Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
2 |
Stratejik Çevresel Etki Değerlendirmesi Uygulamaları (SÇD) |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
3 |
Coğrafi Bilgi Sistemi Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
4 |
Uzaktan Algılama Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
5 |
Mesleki Yetkiler |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
6 |
Bilgi teknolojileri Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
7 |
Biyolojik Onarım Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
8 |
Değişim Tespit Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
9 |
Peyzaj Planlama Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
10 |
Doğa Koruma Planlaması Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
11 |
Değişim Tespiti Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
12 |
Peyzaj Planlama Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
13 |
Doğa Koruma Planlaması Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
14 |
Peyzaj Mimarlığı Tarihi |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
15 |
Bölgesel çevre Sorunları ve Çevresel Etki Değerlendirmesi ÇED |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
16/17 |
Uzaktan Algılama ve İzleme Uygulamaları |
Konu ile ilgili uygulama notları |
Yüz yüze uygulamalı eğitim |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. |
5 |
|
2 |
Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir |
0 |
|
3 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar |
3 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir |
0 |
|
6 |
Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak |
2 |
|
7 |
Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır |
0 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
0 |
|
9 |
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır |
2 |
|
10 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
11 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir |
0 |
|
12 |
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir |
2 |
|
13 |
Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır
|
2 |
|
14 |
Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir |
0 |
|
15 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
0 |
|
16 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir |
0 |
|
17 |
Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
1 |
|
18 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
0 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
0 |
|
20 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|