|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bitkisel Tasarım 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
P 332 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CENGİZ USLU Prof.Dr. MEHMET FARUK ALTUNKASA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mekan-form-geometri ilişkilerini kavramak. Çevresini inceleyen, bakmayı ve görmeyi bilen, araştıran, ayıklayan, irdeleyen bir tasarımcı özyapısı oluşturmak. Doğal ve yapay dünyanın nesnel varlıklarını gözleyebilmek, gözlediklerini görsel anlatım öğeleri ve teknikleriyle yeniden biçimlendirme ve anlatmada kullanabilmek. Yaratıcı gücünü ortaya çıkararak, gözlemlerini, izlenimlerini, duygularını, tasar ve imgelerini sanat ve teknik yoluyla ifade edebilme ve geliştirme yetisi kazanmak. Edindiği bilgileri kendisine verilen somut bir alanda uygulayabilmek.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Temel Tasarım I ve II, Bitkisel Tasarım I, Bitki Materyali I, II ve III derslerinde edinilen bilgi birikimi, gözlem ve deneyimleri ekolojik ilke ve ölçütlerle bütünleştirip değişik kapsam ve ölçekteki alan kullanımlarının bitkisel tasarımlarına yansıtabilme ve uygun tür seçimi ve düzenlemeler ile işlevsel, tematik ya da simgesel kavramsallaştırma amacının etkin olduğu peyzaj mekanlarını tasarlayabilme yetisini kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitkilerin ölçü, biçim, renk, doku özellikleri ve görsel algılama ilişkisi, ses, koku ve duyusal algılama, bitkilerde ekolojik ortama, yaşa ve mevsimlere bağlı görsel değişimlerin algılama ve davranış üzerine yansıması, bitkisel düzenlemenin değişik temalarında algılama ve davranış, işlevsel ve felsefi kavramsallaştırma ilkeleri ve işlevsel-tematik tasarlar geliştirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
3 No.lu Tasarım Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve temel kavramlar, işlevsel kavramlar, estetik ve felsefi kavramlar ve kavramsallaştırma kuramı |
yok |
Konu Anlatımı |
|
2 |
Bitkilerin ölçü ve biçim özellikleri ve görsel algılama ilişkisi |
Adana’daki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları |
Konu Anlatımı |
|
3 |
Bitkilerin renk ve doku özellikleri ve görsel algılama ilişkisi |
Adana’daki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları |
Konu Anlatımı |
|
4 |
Bitkilerin renk ve doku özellikleri ve görsel algılama ilişkisi |
Adana’daki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları |
Konu Anlatımı |
|
5 |
Bitkilerde ses, koku ve duyusal algılama; bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkilerine giriş |
Adana’daki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları |
Konu Anlatımı |
|
6 |
Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının işlevsel başarımı |
Adana’daki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları |
Konu Anlatımı |
|
7 |
Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının estetik başarımı |
Adana’daki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları |
Konu Anlatımı |
|
8 |
Bitkisel tasarımda birey, grup ve çoklu grup etkileri, değişik ortam ve temalarda birey, grup ve çoklu grup kullanımının davranışsal başarımı |
Adana’daki bitkisel tasarım örneklerini kapsayan görsel doküman oluşturma çalışmaları |
Konu Anlatımı |
|
9 |
A R A S I N A V |
Sınava hazırlanmak |
sınav |
|
10 |
1/500 ölçekli bir peyzaj tasarı üzerinde belirlenen temaya uygun bitkilendirme ön tasarı çalışmaları, işlevsel kavramsallaştırma, estetik-felsefi kavr |
Eskiz çalışmaları |
tasarım kritiği |
|
11 |
1/500 ölçekli bir peyzaj tasarı üzerinde belirlenen temaya uygun bitkilendirme ön tasarı çalışmaları, işlevsel kavramsallaştırma, estetik-felsefi kavr |
Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi |
tasarım kritiği |
|
12 |
1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları |
Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi |
tasarım kritiği |
|
13 |
1/500 ölçekli alandan seçilen 1/200 ölçekli değişik bölümlerde ve değişik temalarda 1/200 ve 1/100 ayrıntılı kavramsallaştırma çalışmaları |
Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi |
tasarım kritiği |
|
14 |
1/500 ölçekli kavramsal, 1/200 ve 1/100 ayrıntılı bitkilendirme tasar kararlarının oluşturulması |
Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi |
tasarım kritiği |
|
15 |
1/500 ölçekli kavramsal, 1/200 ve 1/100 ayrıntılı bitkilendirme tasarının tamamlanması |
Tasarımın bilgisayar ortamına aktarılarak iki ve üç boyutlu görünümlerin elde edilmesi |
tasarım kritiği |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
Sınava hazırlanmak |
sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ALTUNKASA, M. F., 2009. Peyzaj Tasarımı Ders Notu (Basılmamış). Ç.Ü. Ziraat Fakültesi, Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Adana
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Austin, R. L., 2001. Elements of Planting Design. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
Scarfone, S. C., 2007. Professional Planting Design. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. |
0 |
|
2 |
Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir |
3 |
|
3 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar |
0 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir |
0 |
|
6 |
Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak |
3 |
|
7 |
Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır |
2 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
2 |
|
9 |
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır |
0 |
|
10 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
11 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir |
5 |
|
12 |
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir |
3 |
|
13 |
Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır
|
5 |
|
14 |
Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir |
5 |
|
15 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
3 |
|
16 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir |
3 |
|
17 |
Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
3 |
|
18 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
3 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
1 |
|
20 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 85 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|