|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yapı Meteryali |
|
Dersin Kodu |
: |
P 128 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YÜKSELÜNLÜKAPLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Peyzaj yapılarında kullanılan doğal materyalleri öğrenir. Peyzaj yapılarında kullanılan yapay materyalleri öğrenir. Materyallerin kullanım şeklini öğrenir. Materyallerin kullanım alanlarını öğrenir. Yapı materyallerinin kullanım performanslarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Peyzaj yapılarında kullanılan doğal ve yapay materyallerin niteliğini ve kullanım alanlarını öğrenmek. Yapı materyallerinin kullanım performanslarını öğrenmek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Peyzaj yapılarında kullanılan doğal ve yapay materyalleri teorik ve uygulamaları ile birlikte tanımak ve malzemeleri kullanım alanlarındaki uygulamaları ile birlikte görmek, tanımak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Stüdyo |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ahşap malzeme ile ilgili genel bilgi ve tanımlar. Ahşap kaynağı ağaçların sınıflandırılması. Ahşabın sınıflandırılması ve özelliklerine ilişkin bilgi verilmesi. İşlenmiş ahşabın normlarının (direk, kalas, kadron, kiriş, lata, tahta, kapak tahtası) anlatımı |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
2 |
Doğal taşın sertlik, renk, mukavemet özellikleri ile ilgili bilgilerin verilmesi. Taşların işlenmesinde kullanılan aletlerin tanıtılması. Taş yonu işçiliği ile elde edilen taş malzeme adları |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
3 |
Kil ve türevleri ile elde edilen peyzaj konstrüksiyon materyallerinin tanıtımı. Tuğla, karo fayans, karo seramik ve kiremite ilişkin malzeme ve kullanım alanı bilgilerinin verilmesi. |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
4 |
Agregatlar: Agregatların elde ediliş biçimleri. Agregaların sınıflanması ve kullanımı |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,
ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
5 |
Bağlayıcı Malzemeler: Peyzaj Mimarlığında en çok bağlayıcı olarak kullanılan çimento, kireç ve alçının hazırlanması, kullanımı. |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi,ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
6 |
Harçlar |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
7 |
Betonun tanımlanması, beton çeşitleri ve özellikleri. Betondan elde edilen yapı materyallerinin tanıtımı |
Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
8 |
A R A S I N A V |
|
Mid-term exam |
|
9 |
Metaller: Peyzaj donatılarında kullanılan demir ve çelik malzemelerin tanıtılması |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesii lgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
10 |
Yalıtım malzemeleri, peyzaj donatı elemanlarının izolasyonunda kullanılan ısı ve su geçirmez malzemeler |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
11 |
Koruyucu Malzemeler |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
12 |
Camlar: camın elde edilmesi ve kalitesine göre sınıflandırılması bilgisi. Cam mozaik malzemesinin tanıtılması ve peyzajda kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin verilmesi |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
13 |
Borular: Çelik, PVC, PE borular, vanalar ve eklerin anlatılması |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
14 |
Zemin Kaplama Malzemeleri |
Paylaşılan ders notlarını incelenmesi, ilgili malzemeyi yerinde bulma ve öğrenme |
Durağan ve görsel medya kullanılarak sözlü anlatım |
|
15 |
Uygulama sınavı |
Anlatılan tüm konuları çalışarak, malzemeleri tanıyarak uygulama sınava hazırlanmak |
|
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
Anlatılan tüm konuları çalışarak sınava hazırlanma |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Uzun, G., 2000. Yapı Materyalleri. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayı No: 148, Ders Kitapları Yayın No: A – 49, Çukurova Üniversitesi Z. F. Ofset Atölyesi, Adana.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. |
0 |
|
2 |
Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir |
0 |
|
3 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar |
0 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir |
0 |
|
6 |
Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak |
0 |
|
7 |
Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
0 |
|
9 |
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır |
0 |
|
10 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
11 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir |
5 |
|
12 |
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir |
0 |
|
13 |
Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır
|
5 |
|
14 |
Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir |
0 |
|
15 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
0 |
|
16 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir |
0 |
|
17 |
Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
0 |
|
18 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
0 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
0 |
|
20 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
1 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 93 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|