|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Uygulama |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 202 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUZAFFER YÜCEL Prof.Dr. KEMAL TULÜHAN YILMAZ Prof.Dr. ZERRİN SÖĞÜT Doç.Dr. NURİYE SAY PEKER Prof.Dr. SÜHA BERBEROĞLU Prof.Dr. HAKAN ALPHAN Prof.Dr. MEHMET FARUK ALTUNKASA Dr.Öğr. ÜyesiDr. YÜKSELÜNLÜKAPLAN Arş.Gör. CENK DÖNMEZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mesleğin uygulama alanlarını bilir Mesleğin uygulanmasındaki farklı örnekleri tartışabilir Mesleğin uygulanmasında karşılaşılan zorlukları bilir Alanda yapılan uygulamalara yönelik temel işlemleri uygulayabilir Mesleğin sorunlarını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Teorik olarak anlatılan ders konularının uygulamalarını yapmak, Türkiye ve dünyadaki uygulamalardan örnekler üzerinde tartışmalar yapmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Meslekle ilgili temel kavramlar, uygulama alanları, mesleki örgütlenme, kentsel peyzaj sorunları, kırsal peyzaj sorunları, doğa koruma inlemeleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
5 No.lu Derslik ve Bölüm Çevresindeki Arazi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mesleğin uygulama alanlarının tanıtımı, kısaca ülkemizdeki tarihçesi ve önemli gelişmeler |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
2 |
Ulusal ve Uluslar arası uygulama alanlarının karşılaştırılması; yurtdışı örnekler |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
3 |
Dış mekan düzenlemelerinde kullanılan bitkisel tasarım örnekleri, uygulama ve bakım şekilleri, kullanılan bitki türleri |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
4 |
Uygulama |
Uygulama hakkında bilgi edinilmesi |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
5 |
Çevre sorunları ile ilgili çeşitli örnekler, koruma kullanım yönünde yurtiçi ve yurtdışındaki yaklaşımlar |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
6 |
Doğa ve çevre koruma, ÇED ve SÇD konularında ilk bilgiler, uygulama örnekleri |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
7 |
Ülkemizin biyolojik zenginlikleri, sulak alanlar; kıyılar, koruma kullanım yönünde planlamanın önemi, örnekler |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
8 |
Mesleğin uygulama alanlarında uzaktan algılama ve kullanım örnekleri |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
9 |
Uygulama |
Uygulama hakkında bilgi edinilmesi |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
10 |
Peyzaj onarımı ile ilgili örnekler, |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
11 |
Uygulama |
Uygulama hakkında bilgi edinilmesi |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
12 |
Bitki ile ıslaha yönelik açıklamalar; yolları, bitki türleri, uygulama şekilleri |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
13 |
Uygulama |
Uygulama hakkında bilgi edinilmesi |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
14 |
Uygulama |
Uygulama hakkında bilgi edinilmesi |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
15 |
Uygulama |
Uygulama hakkında bilgi edinilmesi |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavı |
Konu ile ilgili genel bilgiye sahip olma |
Yüzyüze uygulamalı eğitim |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için gerekli bilgileri edinmek ve kavramak. Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kavrar. Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. |
0 |
|
2 |
Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda bilgi edinmek ve bu bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek düzeyde kavrar. Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanacak düzeyde bilgi edinir |
2 |
|
3 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda yeterli bilgileri edinir ve kavrar |
0 |
|
4 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi edinir |
0 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, ile deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir |
0 |
|
6 |
Araştırarak ve alternatif düşüncelerin eleştirel yorumlamasını yaparak planlama, tasarım ve yönetim sürecinde çeşitli peyzaj öğelerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme yetisini kazanmak |
0 |
|
7 |
Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır |
0 |
|
8 |
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. |
0 |
|
9 |
Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlama ve kullanma becerisine sahip olmak, değişik peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır |
0 |
|
10 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
11 |
Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel altyapıya sahip olma; bu alanda kuramsal ve uygulamalı bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanabilir |
5 |
|
12 |
Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak algılamak ve insan gereksinimlerini karşılamada bu kaynakları sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanabilir |
0 |
|
13 |
Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanabilme ve doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusunda, peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek yeterli altyapıyı kazanır
|
0 |
|
14 |
Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri sistematik sınıflama içinde kavrayarak, bilgi birikimini peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanabilir |
0 |
|
15 |
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/ tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
0 |
|
16 |
Peyzaj çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanabilir |
0 |
|
17 |
Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini bilir ve kavrar |
0 |
|
18 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi |
0 |
|
19 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi |
0 |
|
20 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık ve mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
2 |
2 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 60 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|