Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sedimanter Petrografi |
|
Dersin Kodu |
: |
J 307 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Her tür sedimanter kayacın oluşumunu, kayaç çevrimini anlar Sedimanter kayaçların oluşum süreçlerini bilir, Sedimanter kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir Sedimanter kayaçları sınıflama diyağramlarını da kullanarak adlandırır, Sedimanter kayaçları ekonomik jeoloji ile ilişkilendirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sedimanter kayaçların dokusal ve petrografik özelliklerini tanıma, el örneklerinde ve ince kesitte bu kayaçları tanıma, kayaçlara ad verme ve sınıflandırma, sedimanter kayaçlarda polarize mikroskop altında petrografik incelemeler yapabilme ve el örneklerinden yararlanabilme yeteneğini kazanma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sedimanter kayaçların ana özellikleri, sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, sedimanter kayaçlarda dokusal analizler. Sedimanter kayaçların sınıflandırılma ve adlandırılmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sedimanter kayaçların oluşum sürecleri, ayrışma, aşınma, taşınma, depolanma ve diyajenez aşamalarının tanımlaması. |
Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak |
Sözlü sunum |
|
2 |
Sedimanter kayaçların özellikleri: Yapı (sedimantoloji), doku (sedimantoloji-sedimanter petrografi) ve Mineral bileşimi. Tane boyu analizleri yöntemleri. |
Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak |
Sözlü sunum |
|
3 |
Diğer tane özellikleri (köşelilik, yuvarlaklık, tane fabriği, porozite-permeabilite). |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
4 |
Sedimater kayaçların sınıflandırılmaları ve sınıflandırma kriterleri. |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
5 |
Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
6 |
Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
7 |
Kırıntılı kayaçlar (çakıltaşları). |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
8 |
Arasınav |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kırıntılı kayaçlar (kumtaşları ve sınıflandırılmaları). Kumtaşlarında kaynak kayaç tespiti. |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
10 |
Kırıntılı Kayaçlar (ince taneli kayaçlar) |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
11 |
Karbonatlı kayaçlar 1 (bileşenler). |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
12 |
Karbonatlı kayaçlar 2 (sınıflamalar) |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
13 |
Diğer sedimater kayaçlar 1. |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
14 |
Diğer sedimanter kayaçlar 2. |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
15 |
Diğer sedimanter kayaçlar 3. |
Konu ile ilgili kaynakları çalışmak |
Sözlü sunum ve laboratuvar |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
2 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
1 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
0 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
4 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
0 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
0 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
0 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
4 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
3 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
0 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
0 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
1 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
0 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
0 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
4 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
0 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
0 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|