Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sedimanter Petrografi

Dersin Kodu : J 307

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. KEMAL GÜRBÜZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Her tür sedimanter kayacın oluşumunu, kayaç çevrimini anlar
Sedimanter kayaçların oluşum süreçlerini bilir,
Sedimanter kayaçların bileşenlerini saptar, isimlendirir
Sedimanter kayaçları sınıflama diyağramlarını da kullanarak adlandırır,
Sedimanter kayaçları ekonomik jeoloji ile ilişkilendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sedimanter kayaçların dokusal ve petrografik özelliklerini tanıma, el örneklerinde ve ince kesitte bu kayaçları tanıma, kayaçlara ad verme ve sınıflandırma, sedimanter kayaçlarda polarize mikroskop altında petrografik incelemeler yapabilme ve el örneklerinden yararlanabilme yeteneğini kazanma.

Dersin İçeriği : Sedimanter kayaçların ana özellikleri, sedimanter kayaçların oluşum süreçleri, sedimanter kayaçlarda dokusal analizler. Sedimanter kayaçların sınıflandırılma ve adlandırılmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sedimanter kayaçların oluşum sürecleri, ayrışma, aşınma, taşınma, depolanma ve diyajenez aşamalarının tanımlaması. Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak Sözlü sunum
2 Sedimanter kayaçların özellikleri: Yapı (sedimantoloji), doku (sedimantoloji-sedimanter petrografi) ve Mineral bileşimi. Tane boyu analizleri yöntemleri. Sedimentoloji ile ilgili bilgileri tekrarlamak Sözlü sunum
3 Diğer tane özellikleri (köşelilik, yuvarlaklık, tane fabriği, porozite-permeabilite). Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
4 Sedimater kayaçların sınıflandırılmaları ve sınıflandırma kriterleri. Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
5 Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
6 Kırıntılı kayaçlar (Bileşenler). Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
7 Kırıntılı kayaçlar (çakıltaşları). Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
8 Arasınav Sınava Hazırlık Yazılı Sınav
9 Kırıntılı kayaçlar (kumtaşları ve sınıflandırılmaları). Kumtaşlarında kaynak kayaç tespiti. Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
10 Kırıntılı Kayaçlar (ince taneli kayaçlar) Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
11 Karbonatlı kayaçlar 1 (bileşenler). Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
12 Karbonatlı kayaçlar 2 (sınıflamalar) Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
13 Diğer sedimater kayaçlar 1. Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
14 Diğer sedimanter kayaçlar 2. Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
15 Diğer sedimanter kayaçlar 3. Konu ile ilgili kaynakları çalışmak Sözlü sunum ve laboratuvar
16/17 Final sınavı Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sedimanter Petrografi Ders Notları (Kemal Gürbüz)
 Folk, R.L. 1974; Petrology of sedimentary rocks: Hemphill Austin, Texas, 182 p.
Diğer Kaynaklar  www.mmf.cu.edu.tr/jeoloji/kgurbuz


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 10 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 2
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 1
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 0
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 0
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 0
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 0
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 3
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 0
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 0
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 1
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 0
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 0
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 0
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 0
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 5
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 3 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 118
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.72
Dersin AKTS Kredisi: 5