|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İşletme Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
J 218 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İşletmenin kuruluş temelllerini tanımlar Küresel işletme çevresini keşfeder Küçük ölçekli işletmeleri, yeni girişimleri ve girişimciliği tanımlar İşletme sahiplik türlerini ve işletme birleşmelerini tanımlar Yönetim kavramlarını, fonksiyonlarını ve tekniklerini tanımlar İnsan kaynakları yönetimi, üretim yönetimi, muhasebe, finansal yönetim ve pazarlama yönetimi gibi işletme fonksiyonlarını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, öğrencilerin disiplinler arası bakış açısından yararlanarak işletme yönetimi alanındaki temel kavramlar, konular ve terminolojiyle hazırlanmaları için tasarlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Küresel işletmecilik, Küçük işletmeler, Yeni girişimler ve Franchsingler, İşletme Sahiplik Türleri ve İşletme Birleşmeleri, Yönetimin Fonksiyonları ve Becerileri, Örgütleme, Takım çalışması ve İletişim, Mal ve Hizmetlerin Kalite Yönetimi, İşgücü ve İşçi-Yönetim İlişkileri, İnsan Kaynakları Yönetimi, Pazarlama ve Müşteri Hizmetlerinin Temelleri, Fiyatlama, Dağıtım ve Tutundurma Stratejileri, Muhasebe, Finansal Yönetim ve Bankacılık
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte ders yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Temel İşletmecilik ve Ekonomi Kavramları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
|
2 |
İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
3 |
İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu ve Girişimcilik |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
4 |
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
5 |
Örgütleme Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
6 |
Üretim ve Üretim Yönetimi ile Kalite |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
7 |
Yönetim Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
8 |
Vize Haftası |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
9 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
10 |
Pazarlama Yönetimi |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
11 |
Dağıtım |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
12 |
Tutundurma |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
13 |
Finansal Yönetim |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
14 |
Bilgi Sistemleri ve Karar Teknikleri |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı |
Tartışma ve slaytlar |
|
15 |
Proje sunumları |
Sunumların hazırlanması |
Sunumların yapılması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
H.Özgen ve A.Yalçın, Temel İşletmecilik Bilgisi, Nobel Kitabevi, Adana 2009
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
0 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
1 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
4 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
2 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
4 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
2 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
5 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
1 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
4 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
2 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
5 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
2 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
1 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
1 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
0 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
4 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
1 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|