Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tarihsel Jeoloji

Dersin Kodu : J 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ATİKE NAZİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Jeolojik zaman ve yaş kavramını bilir.
Jeolojik zamanlar boyunca önemli fosil grupların ortaya çıkış ve yok oluşlarını öğrenir.
Jeolojik zamanlar boyunca kıtaların evrimini ve büyük orojenez evrelerini açıklar.
Bugün ile jeolojik zamanlar arasındaki olayların ilgisini anlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : 25151 Evrim ve Fosil Kanıtlar

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Jeolojik zamanlar boyunca yeryuvarında meydana gelen önemli fiziksel ve biyolojik değişimleri öğretmek.

Dersin İçeriği : Jeolojik Zaman Çizelgesi, Yeryuvarının Jeolojik Zamanlardaki Fiziksel ve Biyolojik Özellikleri ile Paleocoğrafyası.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Jeoloji Mühendisliği Bölümü Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünyanın Oluşumu, Jeolojik Zaman Çizelgesi, Jeolojik Yaş Kavramı Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
2 Prekambriyen (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
3 Paleozoyik, Genel Özellikleri, Kambriyen (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
4 Ordovisiyen (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
5 Siluriyen (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
6 Devoniyen (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
7 Karbonifer (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
8 Arasınav Kaynakların incelenmesi Yazılı sınav
9 Arasınav Permiyen, Bölümlenmesi, Coğrafyası, İklim ve Yaşamı Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
10 Mesozoyik, Genel Özellikleri Triyas (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
11 Jura (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
12 Kretase(Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
13 Senozoyik, Genel Özellikleri, sınıflaması. Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
14 Tersiyer (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
15 Kuvaterner (Bölümlemesi, Litolojik ve Biyolojik Özellikleri, Paleocoğrafyası) Kaynakların incelenmesi Sunum, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Kaynakların incelenmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Alkaya, F., 2006-2007, (http://www.fusunalkaya.net/)
 Earth and life through time, Steven M. Stanley
 Meriç, Engin, Tarihsel Jeoloji, 1982, Selçuk Üniversitesi Yayınları, No:4;
 http://www.stratigraphy.org/
 http://web.njcu.edu/sites/faculty/dfreile/content/geos_241_ historical_geology.asp
 İnan, Nurdan, Taslı, Kemal, 2006, Tarihsel Jeoloji, Mersin Üniversitesi Yayınları, No:15, Mühendislik Fakültesi Yayınları No:1
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. 5
2 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. 3
3 Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. 3
4 Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. 4
5 Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. 4
6 Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. 4
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, 4
8 Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir 4
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. 3
10 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. 4
11 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. 3
12 jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir 4
13 Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar 4
14 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular 3
15 Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar 4
16 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. 4
17 Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. 3
18 Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. 4
19 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3