|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce |
|
Dersin Kodu |
: |
IN 112 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
OkutmanDr. MUHİTTİN ERSUNGUR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Konusu ile ilgili makale okuyabilir. Bu dilin konuşulduğu her yerde kendini ifade eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İngilizce dilbilgisi kuralları, konuşma pratikleri, makale okuma ve yazma çalışmaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe+İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Mühendislik-Mimarlık Fakültesi dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gelecek zaman |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
2 |
”To Be” fiiliyle di’li geçmiş zaman |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
3 |
Düzenli ve düzensiz fiillerle di’li geçmiş zaman |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
4 |
Cümle sonu soruları |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
5 |
Gelecek zaman |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
6 |
Sıfatlarla ve isimlerle “enough” kelimesinin kullanımı |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
7 |
Sıfatların ve zarfların kıyaslama şekilleri |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sıfatların ve zarfların üstünlük şekilleri Sıfatların eşitlik karşılaştırması |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
10 |
Geçmiş zaman |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
11 |
Koşul cümleleri |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
12 |
Şimdiki zamanın hikayesi |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
13 |
Bağlaçlar ile şimdiki zamanın hikayesinin kullanımı |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
14 |
Miş’li geçmiş zaman |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
15 |
Konuların tekrarı |
İlgili konuyu okumak |
Düz anlatım, soru-cevap |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Jeoloji ile ilgili basit makaleler
New College English,Adana,Ersungur,Muhittin (2006) Meridyen
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. |
0 |
|
2 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. |
0 |
|
3 |
Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
5 |
|
4 |
Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
0 |
|
5 |
Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
0 |
|
6 |
Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir. |
0 |
|
7 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler, |
3 |
|
8 |
Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir |
1 |
|
9 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
0 |
|
10 |
Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. |
0 |
|
11 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
3 |
|
12 |
jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir |
1 |
|
13 |
Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar |
0 |
|
14 |
Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular |
1 |
|
15 |
Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar
|
1 |
|
16 |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. |
5 |
|
17 |
Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. |
0 |
|
18 |
Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
1 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|