|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarımsal Mekanizasyon |
|
Dersin Kodu |
: |
TEP213 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. SAİT MUHARREM SAY Doç.Dr. ZELİHA BEREKET BARUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1.Tarım makinaları eğitimine alt yapı oluşturacak şekilde tarımsal mekanizasyon ilişkin konuları ve temel kavramları bilir. 2.Tarımsal üretimde doğal ve fosil kökenli enerji kaynaklarının kullanılma ve korunum olanaklarını bilir. 3. Tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynaklarını, donanımlarını ve çalışma prensiplerini bilir. 4. Tarım işletmelerinde mekanizasyona uygun sürdürülebilir üretim modellerini bilir, optimum mekanizasyon zincirini oluşturur, işletmeciliğini yapar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarımsal üretimde kullanılan kuvvet ve iş makinalarının tanıtımı, donanımları, çalışma ilkeleri ve tarımsal mekanizasyon işletmeciliğinin temel kavram ve hesaplamalarının öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarımsal üretimde kullanılan kuvvet kaynakları (doğal enerji makinaları, traktör) ve iş makinalarının (toprak işleme, ekim dikim, ilaçlama, hasat harman, süt sağım makinaları vb.) tanıtılması, kullanımı, ayarlanması, bakımı ve işletilmesi konularında teorik ve pratik bilgiler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarımsal mekanizasyonun tanımı, tarımsal mekanizasyona ilişkin kavramlar ve genel özellikleri |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
2 |
Tarımsal mekanizasyonda kullanılan enerji kaynakları, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
3 |
İçten yanmalı termik motorlar ve motorlarda kullanılan yakıt özellikleri, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
4 |
Termik motor parçaları ve donanımları, çalışma sistemleri, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
5 |
Tarım traktörleri, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
6 |
Tarımsal mekanizasyon planlaması, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
7 |
Tarımsal mekanizasyon planlaması, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
8 |
Toprak işleme makinaları, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
9 |
Ekim-Dikim-Gübreleme Makinaları, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
10 |
Bitki Koruma Makinaları, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
11 |
Su çıkarma vasıtaları ve sulama makinaları, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
12 |
Arasınav |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
|
|
13 |
Hasat-Harman Makinaları, |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
14 |
Ürün işleme makinaları |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
15 |
Hayvansal üretimde mekanizasyon |
Ders notundaki ve yardımcı kaynaklardaki ilgili konular |
Bilgisayar ortamında hazırlanmış sunudan anlatım. |
|
16/17 |
Yıl sonu final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
2. Sabancı, A., Başçetinçelik, A., Özgüven, F., Öztürk, H.H., Say, S.M., 2010. Tarım Makinaları I. Nobel Kitabevi, Adana.
1. Tezer, E., Sabancı, A., 1987. Tm-256 Tarımsal Mekanizasyon I. Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Ders Kitabı No: 33, 159 S. Adana.
2.Tarım Makineleri II. Öztekin,S., Barut, Z. Bozdoğan, A.M., Bayat, A.,Özcan, M.T., Güzel,E., İnce, A., Yıldız, Y. Nobel Kitabevi. Adana, 2006
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
1 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
5 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
3 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
0 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
0 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
2 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
2 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
0 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
0 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
2 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
0 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
2 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 102 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|